Les persones contribuents de l'Impost sobre la renda de societats que l'any 2019 van tenir un volum d'operacions màxim de 600.000 euros i estan obligades a presentar i ingressar determinades declaracions i autoliquidacions tributàries corresponents a un període impositiu iniciat a partir de l'1 de gener de 2020, en terminis que vencin entre el 15 d’abril de 2020 i el 20 de maig de 2020, poden sol·licitar el pagament fraccionat regulat a l’art. 40.3 de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'Impost sobre la renda de societats.
Cal que presentin fins el 20 de maig de 2020 el primer pagament fraccionat a compte de la liquidació d’aquell període impositiu.
Les contribuents amb període impositiu iniciat a partir de l'1 de gener de 2020 que no hagin tingut dret a la dita opció, i que tinguin un import net de la xifra de negocis màxim de 6.000.000 d'euros durant els 12 mesos anteriors a la data d'inici d'aquest període impositiu, poden exercitar l'opció de pagament fraccionat prevista a l’art. 40.3 Llei 27/2014.
Cal que presentin en termini el segon pagament fraccionat a compte de la liquidació del dit període impositiu que s'hagi d'efectuar els primers 20 dies naturals del mes d'octubre de 2020. El pagament fraccionat fet els 20 dies naturals del mes d'abril de 2020 es dedueix de la quota de la resta de pagaments fraccionats realitzats a compte del mateix període impositiu determinats d'acord amb l'esmentada opció extraordinària.
Les contribuents que exercitin la dita opció queden vinculades a la modalitat de pagament fraccionat només quant als pagaments corresponents al mateix període impositiu.
FINALITZAT