El Govern d’Espanya va publicar el 23 de desembre el Reial Decret Llei 35/2020 amb una sèrie de mesures tributàries destinades a pal·liar els perjudicis derivats de la situació econòmica i social creada per la pandèmia. En relació al impost sobre el valor afegit, es va establir:
- En paral·lel amb la reducció del IRPF, es redueix també a l'any 2020 un 20% la quota anual meritada per operacions corrents del règim simplificat. Serà del 35% per a les activitats vinculades a el sector turístic, l'hostaleria i el comerç. Aquestes reduccions s'aplicaran també en el càlcul de l'ingrés a compte corresponent a la primera quota trimestral de l'exercici 2021.
- Per al càlcul de la quota meritada per operacions corrents del règim especial simplificat no es computaran com a període d'activitat els dies en què va estar declarat l'estat d'alarma en el primer semestre del 2020, així com els dies del segon semestre del 2020 en els que, estant declarat o no l'estat d'alarma, l'exercici efectiu de l'activitat econòmica s'hagués vist suspès com a conseqüència de les mesures adoptades per l'autoritat competent.
- S’elimina la vinculació obligatòria que durant tres anys s'estableix legalment per a la renúncia al règim simplificat de l'IVA. Podrà tornar-se a aplicar en 2022.
- Es fixa un nou termini per a presentar la renúncia o revocació dels règims especials, que conclourà el 31 de gener de 2021.