La directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ, Núria Betriu, ha participat aquest dimarts al matí a Barcelona en la inauguració de la Fira Advanced Factories, especialitzada en innovació, automatització i indústria 4.0. L’esdeveniment, que compta amb 200 expositors, preveu l’assistència de 9.000 professionals de 25 països per compartir coneixements i experiències en l’àmbit de la digitalització i el seu impacte a la indústria.
Durant la seva intervenció, Betriu ha destacat que “actualment la indústria representa el 20% del nostre PIB, però tenim els actius no només per liderar el pes de la indústria al sud d'Europa, sinó per contribuir al model que volem: una indústria digital basada en el valor afegit, la sostenibilitat, l'economia circular, el talent, la innovació i la internacionalització”. La directora general d’Indústria ha assegurat que “podem liderar aquesta revolució industrial al sud d'Europa: tenim els ingredients, l'ambició col·lectiva i el suport públic al lideratge privat”, que s’articulen a través del Pacte Nacional per la Indústria.
De la seva banda, el director general de Promoció Econòmica, Competència i Regulació de la Generalitat, Albert Castellanos, ha subratllat que “des de Catalunya hem de ser capaços d’apropar aquesta revolució industrial a les pimes de tot el país”. L’acte també ha comptat amb la participació del segon tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, el president d’Eurecat, Xavier Torra, i el director d’Advanced Factories, Albert Planas, entre d’altres.
El congrés, organitzat per Eurecat –acreditat amb el segell TECNIO d’ACCIÓ- i NEBEXT, se celebra fins aquest dijous al Centre de Convencions Internacional de Barcelona.
Núria Betriu: “Apostem per una indústria digital basada en el valor afegit, la sostenibilitat, el talent, la innovació i la internacionalització”