El programa Catalunya Clústers celebra 30 anys. Tres dècades fomentant el canvi estratègic, la millora contínua, les connexions internacionals i l’impuls del valor compartit posant al centre la sostenibilitat, la gestió del talent o el consum responsable.
Tot plegat ho hem viscut a la segona edició del Cluster Day, la jornada central de l’ecosistema clúster de Catalunya i que ha servit per posar en valor la feina feta i les estratègies del demà.
Per fer-ho, hem comptat amb referents globals i locals. Per un costat, ens han acompanyat dos pioners de l’àmbit dels clústers com són Emilià Duch, del Banc Mundial i Christian Ketels de la Harvard Business School.
Per l’altre, empreses que formen part dels clústers de casa nostra com Eurecat, Frit Ravich, HP, Sensofar, Marinva, Bodegas Torres, Avinent i el clúster Modacc analitzaran el canvi tecnològic i la importància d'aplicar estratègies de valor compartit avui dia.
Els 30 anys del programa Catalunya Clústers és una fita històrica a l’abast de poques regions i que demostra el bon estat de salut d’una iniciativa convertida en un mitjà de transformació empresarial i que ja compta amb 26 clústers que agrupen 2.600 empreses.