La companyia, amb seu a Rubí, ha tancat l’exercici 2014 amb una facturació de 3,9 M€ i preveu créixer un 7 % enguany
- La companyia, amb seu a Rubí, ha tancat l’exercici 2014 amb una facturació de 3,9 M€ i preveu créixer un 7 % enguany.
- L’empresa va començar a exportar amb el suport de la Generalitat a través del programa Expansiona’t d’ACCIÓ.
- Les vendes a l’exterior d’Aristegui es concentren a Àfrica i Amèrica del Sud, amb increments anuals del 15 %.
El grup català Aristegui, especialitzat en solucions personalitzades de maquinària per a la soldadura de plàstics, ha situat el volum d’exportacions en el 60 % de la seva facturació des que va començar a vendre a l’exterior fa només quatre anys. Fundada el 1980 i amb seu a Rubí, l’empresa ha tancat l’exercici 2014 amb una facturació de 3,9 M€ i preveu créixer un 7 % enguany.
Aristegui participa des de fa anys al programa Expansiona’t d’ACCIÓ, a través del qual va iniciar-se en l’exportació. La presència en mercats internacionals es concentra a Àfrica i a Amèrica del Sud, amb increments anuals del 15 %. Per aquest any l’empresa busca consolidar els països on exporta actualment.
Aristegui compta amb 18 treballadors i treballa sobretot per a distribuïdors d’aigua, instal·ladors de canonades i impermeabilitzadors. El gerent de l’empresa, José Ramon Aristegui, explica que "fins que va començar la crisi, nosaltres només importàvem producte. Va ser llavors que vam començar a buscar comandes a l’exterior".
A través del programa Expansiona’t, Aristegui diu que "vam veure les coses més clares i ens va ajudar molt a donar totes els passos necessaris per créixer fora". Una de les conseqüències del programa va ser la implantació d’una filial al Marroc, amb el nom de Souplast, l’any 2013. L’any passat Aristegui va obrir una segona filial a Argèlia.
Sobre ACCIÓ
ACCIÓ és l'agència pública del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya que facilita el creixement de les empreses catalanes mitjançant l'impuls a la innovació, l'expansió internacional i l’estratègia empresarial. Ofereix acompanyament per fer projectes d'R+D, de transformació verda i tecnològica i en els processos d’internacionalització i obertura de filials a l’estranger. Amb un equip de 500 professionals i 40 oficines arreu del món, també és responsable d’atraure inversió estrangera a Catalunya i contribuir que les empreses generin un impacte positiu en l’entorn.
El grup Aristegui, especialitzat en soldadura de plàstics, situa les exportacions en el 60 % de la facturació en només quatre anys