El packaging es reinventa

El mercat global del packaging suma 839 bilions de dòlars i s’estima que creixerà fins als 998 bilions l'any 2020. Àsia és el primer consumidor mundial de packaging (38,4 %), seguit de Nord-amèrica (22,3 %) i Europa Occidental (20,8 %).

Oportunitats de negoci vinculades al paper, cartró i packaging

França

França

Paper, cartró i packaging


Materials biodegradables

Forta tendència en la reducció de l'impacte ecològic de l'embalatge, fomentada tant per la reglamentació francesa, cada cop més estricta, com per la demanda dels consumidors.
La nova llei francesa sobre la transició energètica prohibeix a les grans superfícies distribuir bosses d'un sol ús de menys de 50 micres de gruix (excloent biodegradables i compostables). La proporció de resina de base ecològica ha de ser d'almenys el 30% del pes de la bossa el 2017, el 40% el 2018 i el 50% el 2020. Existeix un fort interès per part de les empreses usuàries de plàstic per trobar solucions innovadores: plàstic biodegradable, noves formes d'embalatge, nous materials, etc.
Turquia

Turquia

Paper, cartró i packaging


Envasos metàl·lics i plàstics

Les importacions de la indústria de l'embalatge estan augmentant cada any a Turquia. Es tracta d'un sector clarament en creixement.
Productes com masterbatch, plàstics, productes químics de metall presenten grans oportunitats per a les empreses catalanes. La major part de les importacions del sector d'embalatge provenen de l'Orient Llunyà i d'Europa. Catalunya és una de les regions subministradores d'aquestes importacions.
Cuba

Cuba

Paper, cartró i packaging

Tecnologia per a l'alimentació


Maquinària de transformat, embalatge i envasat per al sector alimentari

El Ministeri d'Indústries Alimentàries defineix, mitjançant la presentació de la Cartera d'Oportunitats d'inversió, una estratègia d'importacions de productes alimentaris combinada amb l'establiment de projectes industrials d'elaboració d'aliments processats.
Hi ha oportunitats per a línies industrials i béns d'equip per a l'elaboració de productes, escorxat, processat i envasat industrial de cultius (cítrics, plàtan etc.) i producció agropecuària (productes derivats del porc, producció bovina-productes làctics, producció avícola i derivats de l'ou) i elaboració industrial de plats preparats.
Indonèsia

Indonèsia

Tailàndia

Paper, cartró i packaging


Packaging i tractament dels aliments

Indonèsia és el 4t país més gran del món, amb població jove, urbanització ràpida i canvis de costums. Tailàndia és un dels principals exportadors mundials d'agroproductes.

Una conseqüència directa d'aquesta evolució és el canvi d'hàbits en alimentació, en particular, l'augment del consum d'aliments empaquetats per al seu consum ràpid. S'estima que de 101.000 milions d'unitats el 2016, el país passarà a produir-ne 130.000 milions el 2010, un creixement acumulatiu anual del 5,2%. El mercat domèstic de Tailàndia és més petit, no obstant això, el país ho compensa amb escreix perquè és un dels principals exportadors internacionals del sector, sobretot en productes poc elaborats (arròs, tonyina, marisc, pinya i pollastre), però també en productes elaborats i precuinats.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Paper, cartró i packaging: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial