El packaging es reinventa

El mercat global del packaging suma 839 bilions de dòlars i s’estima que creixerà fins als 998 bilions l'any 2020. Àsia és el primer consumidor mundial de packaging (38,4 %), seguit de Nord-amèrica (22,3 %) i Europa Occidental (20,8 %).

Oportunitats de negoci vinculades al paper, cartró i packaging

Mèxic

Mèxic

Paper, cartró i packaging


Packaging - embalatge sector farma - cosmètic i alimentació

Mèxic gaudeix d'un sector industrial potent, conformat per grans empreses transnacionals. Compta amb dos sectors preponderants: l'alimentació i la farma-cosmètica.
Mèxic disposa de grans laboratoris internacionals, però també s'ha generat una indústria pròpia creixent. En aquest sentit, s'estan desenvolupant noves possibilitats per a la innovació dels materials i processos d'empaquetatge i embalatge, sent a més una indústria amb un valor de producció superior als 13.800 milions de dòlars l'any 2015.
Eslovènia

Eslovènia

Paper, cartró i packaging


Paper, cartró i packaging a Eslovènia

Eslovènia és el tercer país europeu, després de Finlàndia i Suècia, on més del 60 % del territori és bosc. Això comporta que s'hi desenvolupin indústries relacionades amb la fusta.

Amb aquestes condicions òptimes, la indústria de paper i cartró té molt de recorregut a desenvolupar a Eslovènia, amb un teixit industrial potent que li dona suport. A més, de manera correlacionada, es donen moltes oportunitats d'inversió en packaging, amb l’ús de productes derivats de la fusta per donar solucions a l'envasament. Es presenten també oportunitats en el packaging de fusta.

Indonèsia

Indonèsia

Tailàndia

Paper, cartró i packaging


Packaging i tractament dels aliments

Indonèsia és el 4t país més gran del món, amb població jove, urbanització ràpida i canvis de costums. Tailàndia és un dels principals exportadors mundials d'agroproductes.

Una conseqüència directa d'aquesta evolució és el canvi d'hàbits en alimentació, en particular, l'augment del consum d'aliments empaquetats per al seu consum ràpid. S'estima que de 101.000 milions d'unitats el 2016, el país passarà a produir-ne 130.000 milions el 2010, un creixement acumulatiu anual del 5,2%. El mercat domèstic de Tailàndia és més petit, no obstant això, el país ho compensa amb escreix perquè és un dels principals exportadors internacionals del sector, sobretot en productes poc elaborats (arròs, tonyina, marisc, pinya i pollastre), però també en productes elaborats i precuinats.

França

França

Paper, cartró i packaging


Materials biodegradables

Forta tendència en la reducció de l'impacte ecològic de l'embalatge, fomentada tant per la reglamentació francesa, cada cop més estricta, com per la demanda dels consumidors.
La nova llei francesa sobre la transició energètica prohibeix a les grans superfícies distribuir bosses d'un sol ús de menys de 50 micres de gruix (excloent biodegradables i compostables). La proporció de resina de base ecològica ha de ser d'almenys el 30% del pes de la bossa el 2017, el 40% el 2018 i el 50% el 2020. Existeix un fort interès per part de les empreses usuàries de plàstic per trobar solucions innovadores: plàstic biodegradable, noves formes d'embalatge, nous materials, etc.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Paper, cartró i packaging: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial