ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

El sector del tèxtil i la moda inclou les activitats de disseny i de confecció en tots els materials, així com la joieria i les joguines. Les noves tendències de mercat donen un nou impuls a aquest àmbit que va ser motor de la industrialització catalana.

Oportunitats de negoci vinculades al tèxtil i la moda

Ucraïna

Ucraïna

Tèxtil i moda


Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

Els ucraïnesos inverteixen més de 22 % dels seus beneficis en la compra de roba. La quota de marques estrangeres supera la producció nacional.

La venda del sector de moda a Ucraïna té molt potencial per a les marques conegudes, igual que per a les cadenes de venda al detall europees, ja que Ucraïna és un dels països més grans d'Europa amb un elevat nombre d'habitants i, amb la qual cosa, un important potencial de creixement de demanda. Actualment tan sols el 25% de les marques de roba tenen presència a Ucraïna. El país té tradició en la producció de roba i representa possibilitats a les marques catalanes per subcontractar-hi la producció.

Geòrgia

Geòrgia

Tèxtil i moda


Peces i accessoris, calçat, polaines i articles similars

És el primer sector que destaca en les importacions georgianes des d’Espanya amb una facturació de 29,5 milions de dòlars el 2019.

La seva importació de tèxtil i moda des del món és de 369 milions de dòlars, Espanya suposa 30 milions de dòlars i, amb un 8 %, és un soci molt important. La taxa de creixement d'importació anual en valor en aquest sector ha estat un 3,5 % des del món i un 4 % des Espanya en els últims 5 anys (2015-2019). Geòrgia no imposa aranzel als productes d'origen UE. Els productes que destaquen són peces de roba i complements (accessoris), de vestir, excepte els de punt. Vestits sastre, conjunts, jaquetes "sacs", vestits, faldilles, faldilles pantaló, pantalons llargs, pantalons amb peto, pantalons curts "calçons" i "shorts", per a dones o nenes.

Marroc

Marroc

Tèxtil i moda


Relocalització del sector tèxtil al Marroc

El sector tèxtil sempre ha sigut un sector estratègic per al país, amb un fort coneixement del sector, una mà d'obra qualificada i a uns costos molt competitius. El just in time és una de les oportunitats més demandades en l'actualitat.

La proximitat geogràfica d’Europa i la facilitat de comunicació entre fabricants d’ambdues parts, l’estabilitat política del país i la imatge segura de què gaudeix a l’estranger fa que sigui una aposta segura per a les empreses que vulguin deslocalitzar-se del continent asiàtic.

Hong Kong

Hong Kong

Tèxtil i moda


Hong Kong, l’aparador de la Xina

La ubicació privilegiada de Hong Kong garanteix que aquells qui es dediquen als bens de consum estiguin a prop tant de proveïdors com de consumidors.

Hong Kong és el principal destí de compres d'Àsia, amb centres comercials de classe mundial, carrers comercials de primera categoria i gran varietat de formats minoristes. Hong Kong és el lloc ideal per presentar qualsevol marca. L'any 2019 les vendes al detall van ser de més de 47 bilions d'euros. El 28% d'aquestes vendes inclouen joies, rellotges, obsequis valuosos, roba i calçat.
Hong Kong és un mercat lliure d'aranzels i amb regulacions d'entrada transparents i estandarditzades.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Tèxtil i moda: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial

El projecte DigiTVC desenvoluparà metodologies i eines que permetin a les pimes del sector tèxtil de l’espai Sudoe tenir un ràpid accés a noves solucions de digitalització per tal d’aportar un valor afegit diferencial, recuperar la competitivitat perduda i abordar amb èxit els principals reptes del sector. El projecte està cofinançat pel programa INTERREG SUDOE.

DigiTVC