ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

El sector del tèxtil i la moda inclou les activitats de disseny i de confecció en tots els materials, així com la joieria i les joguines. Les noves tendències de mercat donen un nou impuls a aquest àmbit que va ser motor de la industrialització catalana.

Oportunitats de negoci vinculades al tèxtil i la moda

Cambodja

Cambodja

Tèxtil i moda


El tèxtil és el sector industrial més important de Cambodja

La integració total del sector tèxtil, des del fil al producte confeccionat, encara és lluny de ser una realitat a Cambodja. Això presenta oportunitats per cobrir aquest espai, tenint sempre en compte l'enorme fortalesa de Xina en aquest camp.

Desplegar més opcions de El tèxtil és el sector industrial més important de Cambodja

Tot i l'enorme importància del tèxtil per a l'economia de Cambodja, el país està lluny de tenir una integració vertical al sector. La producció de fil i teixits requereix fortes inversions en equipaments que encara no han arribat massivament al país, més centrat per tant en la part final de la integració, la confecció. Per tant, les oportunitats se centren en empreses que proveeixin d'equipaments a aquesta darrera part de la cadena, però també en aquells inversors que omplin el buit de les parts inicials de la integració i ajudin al país a reduir les importacions de la Xina.

Amagar més opcions de El tèxtil és el sector industrial més important de Cambodja
Estats Units

Estats Units

Tèxtil i moda


US Fashion Consulting

Una estratègia ben definida és clau per introduir-se als EUA. El nou servei US Fashion Consulting assessora les empreses i marques catalanes en la definició d'aquesta estratègia (de llançament o expansió), tenint en compte aspectes claus.

Desplegar més opcions de US Fashion Consulting

Arran del llançament del servei US Fashion Consulting d’ACCIÓ el 2020, l’equip dels EUA està coneixent en profunditat els millors mecanismes, estratègies i oportunitats del sector de la moda, els accessoris i els complements. Les oportunitats són presents per als segments que van des de moda tradicional d'home, dona i nens, fins a sector especialitzats com el bany, les sabates i els complements. És necessari analitzar tant els sectors de venda retail a través dels canals tradicionals i assistir a les fires i mercats dels merchandise marts de moltes grans ciutats nord-americanes com entendre el nous sistemes de venta per canals digitals i marketplaces, que obren noves oportunitats per a les empreses catalanes. R19

Amagar més opcions de US Fashion Consulting
Turquia

Turquia

Tèxtil i moda


Peces i accessoris de vestir, pells i cuirs, calçat, teles i teixits

El mercat de Turquia consta de 83 milions d'habitants amb un hàbit de consum molt gran en vestir-se. A més, amb els seus 35.000 productors del sector tèxtil i la indústria automotriu, es dediquen a satisfer el mercat local i l'internacional.

Desplegar més opcions de Peces i accessoris de vestir, pells i cuirs, calçat, teles i teixits

Les importacions de tèxtil de Turquia des Espanya van representar uns 150 milions de dòlars estatunidencs el 2019, sobretot en peces i complements (accessoris) de vestir, de punt, cotó, pells (excepte la pelleteria) i cuirs, calçat, polaines i articles similars i les parts d'aquests articles; manufactures de cuir; articles de talabarderia o guarnicioneria; articles de viatge, bosses de mà (carteres) i continents similars; manufactures de tripa; teles impregnades, recobertes, revestides o estratificades; articles tècnics de matèries tèxtils; teixits de punt; teixits especials; superfícies tèxtils amb floc inserit; puntes; tapisseria; passamaneria; brodats.

Amagar més opcions de Peces i accessoris de vestir, pells i cuirs, calçat, teles i teixits
Ucraïna

Ucraïna

Tèxtil i moda


Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

Els ucraïnesos inverteixen més de 22 % dels seus beneficis en la compra de roba. La quota de marques estrangeres supera la producció nacional.

Desplegar més opcions de Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

La venda del sector de moda a Ucraïna té molt potencial per a les marques conegudes, igual que per a les cadenes de venda al detall europees, ja que Ucraïna és un dels països més grans d'Europa amb un elevat nombre d'habitants i, amb la qual cosa, un important potencial de creixement de demanda. Actualment tan sols el 25% de les marques de roba tenen presència a Ucraïna. El país té tradició en la producció de roba i representa possibilitats a les marques catalanes per subcontractar-hi la producció.

Amagar més opcions de Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

El projecte DigiTVC desenvoluparà metodologies i eines que permetin a les pimes del sector tèxtil de l’espai Sudoe tenir un ràpid accés a noves solucions de digitalització per tal d’aportar un valor afegit diferencial, recuperar la competitivitat perduda i abordar amb èxit els principals reptes del sector. El projecte està cofinançat pel programa INTERREG SUDOE.

DigiTVC