Un àmbit dinàmic i internacional
La posició geoestratègica de Catalunya al sud d'Europa fa que gaudeixi d'un àmbit logístic fort i competitiu, amb infraestructures de primer ordre com l'Aeroport del Prat o el Port de Barcelona, entre d'altres.
Utilitzem Cookies pròpies i de tercers per a personalitzar el contingut de la web, proporcionar anuncis més rellevants per a vostè i els seus interessos així com per a analitzar el nostre trànsit. També compartim informació sobre com vostè utilitza el nostre lloc web amb els nostres socis d'analítica. A continuació, pot acceptar totes les Cookies clicant el botó "Accepto" o configurar o rebutjar el seu ús clicant
AQUÍ.La posició geoestratègica de Catalunya al sud d'Europa fa que gaudeixi d'un àmbit logístic fort i competitiu, amb infraestructures de primer ordre com l'Aeroport del Prat o el Port de Barcelona, entre d'altres.
Grans multinacionals, com Amazon, han ubicat el seu hub logístic a Catalunya en els últims anys.
Gairebé 39.000 empreses es dediquen al transport i a la logística a Catalunya.
Una xarxa logística per connectar amb Europa, Amèrica Llatina i el nord d'Àfrica.
Panamà
Logística, e-commerce i distribució
Estats Units
Logística, e-commerce i distribució
Amb una taxa de penetració de l’ús d’internet de gairebé el 95%, no estar present a internet als Estats Units es perdre oportunitats de negoci. Es tracta del segon país a nivell mundial en despesa per càpita en internet.
Desplegar més opcions de E-commerce als Estats UnitsMés enllà dels grans actors com Amazon, estan sorgint altres iniciatives digitals que, a nivell sectorial, faciliten molt l'accés a nous compradors, tant en B2C com en B2B. Destaquen plataformes (Rangeme, Material Bank, per exemple) que ajuden a visibilitzar les empreses catalanes davant de compradors majoristes, minoristes i/o prescriptors.
Amagar més opcions de E-commerce als Estats UnitsFrança
Logística, e-commerce i distribució
El novembre del 2020, el govern francès va anunciar un pressupost de 100 milions d’euros destinat a la digitalització del comerç independent, amb l’objectiu de digitalitzar el 50% de les empreses.
Desplegar més opcions de Digitalització del retailEl sector retail està fortament lligat a l'e-commerce i el context actual posa en relleu la necessitat de digitalització del comerç tradicional. En el retail de més dimensió, les tendències giren entorn de la IA, el big data i la RV per a la hiperpersonalització de productes i la millora del procés de compra. També prenen importància nous conceptes com el pagament invisible/automatitzat (a través del mòbil o contactless), el comerç conversacional, l'entrega prèmium o ecològica de productes i la robotització dels magatzems.
Amagar més opcions de Digitalització del retailColòmbia
Logística, e-commerce i distribució
Colòmbia disposa d'una ubicació estratègica enmig del continent i amb accés als dos oceans. A més, disposa d'una indústria amb presència regional i una classe mitjana que incrementa el consum en línia, cosa que genera nous reptes d'última milla.
Desplegar més opcions de Auge de la logística i comerç electrònicLa complexitat orogràfica de Colòmbia al costat d'unes infraestructures que encara estan per acabar i la potencialitat d'accés amb el TLC i aliances duanares a mercats internacionals fan de Colòmbia un país amb una alta necessitat de solucions logístiques que millorin els costos i el temps, a més d'optimitzar solucions d'última milla per a la gran demanda via comerç electrònic que viu el país.
La pandèmia de la COVID-19 ha accelerat una consolidació de la venda en línia, cosa que fa de Colòmbia el quart país en vendes de comerç electrònic de la regió. Colòmbia ofereix un mercat amb poques barreres d'entrada que faciliten el cross-boarding.
Amagar més opcions de Auge de la logística i comerç electrònicVols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci
Vols saber més sobre oportunitats de negoci?
Com a conseqüència de l'increment dels preus del combustible, les navilieres i el transport terrestre han comunicat la implementació d’un recàrrec del 12% sobre la tarifa actual del transport
Els vehicles, els aparells i material elèctric i els productes farmacèutics, són els protagonistes de les exportacions catalanes a Eslovènia. Hi ha més de 1.000 empreses catalanes que exporten al país alpí.
La pasta de fusta i paper, la maquinaria i els productes químics són els principals productes que Catalunya exporta a Indonèsia.
Coincidint amb la Setmana de la Internacionalització, les empreses Urbiòtica, Tapp Water i Ramon Clemente parlen dels grans reptes de present i futur del comerç internacional.
MSC, la segona naviliera del món, comunica un nou increment de les seves tarifes després d’haver aplicat un augment el més de maig de 2021.
Com a primera economia del món, els Estats Units presenten un bon marc de negoci per les empreses catalanes, especialment en els sectors de la salut digital, la indústria 4.0, els continguts digitals, les smart cities i el tèxtil i la moda, entre d'altres.
França ofereix oportunitats de negoci en sectors com el de l'alimentació, l'automoció o la química i els plàstics, entre d'altres.
Colòmbia és un mercat destacat de Sud-Amèrica que presenta oportunitats de negoci a l'alça en sectors com l'equipament mèdic, els productes químics i les TIC.
Mèxic destaca especialment per les oportunitats de negoci en els sectors de l'automoció, la maquinària i béns d’equip, la química, el packaging, les TIC, l'alimentació o la salut, entre d'altres.
Corea del Sud és una de les economies més dinàmiques de l'Àsia on les empreses catalanes hi poden trobar bones opcions en sectors com l'alimentació gurmet, els productes animals o els productes farmacèutics.
El sector de la logística és un dels més importants a Panamà. Actualment, s'estan generant projectes públics i privats per posicionar Panamà com a centre per a les activitats de comerç electrònic a nivell regional.
Desplegar més opcions de Solucions per desenvolupar serveis de comerç i logística electrònicaPanamà s’ha posicionat com un referent en els sectors de la logística i el comerç internacional, particularment a nivell regional, per la qual cosa el comerç electrònic es veu com un sector clau per al futur de l’economia de Panamà. Això representa oportunitats per a solucions de gestió de comerç electrònic a totes les fases de la cadena de subministrament i per als diferents sectors que hi participen (des de solucions de pagament i ciberseguretat fins a logística i control d’estocs i oportunitats en el sector públic quant a modernització de serveis oferts per a duanes). L'autorització de cinc noves zones franques i la modernització de la Zona Libre de Colon i nous serveis logístics de curta distància impliquen oportunitats per a les TICs.
Amagar més opcions de Solucions per desenvolupar serveis de comerç i logística electrònica