ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

Un sector dinàmic i internacional

La posició geoestratègica de Catalunya al sud d'Europa fa que gaudeixi d'un sector logístic fort i competitiu, amb infraestructures de primer ordre com l'Aeroport del Prat o el Port de Barcelona, entre d'altres.

Activitats i missions de l'àmbit de la logística, e-commerce i distribució

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimecres, 20 gener 2021

Oportunitats de negoci vinculades a la logística, l'e-commerce i la distribució

Xina

Xina

Logística, e-commerce i distribució


La indústria logística de la Xina avança

La indústria logística xinesa ha experimentat un gran progrés en diversos àmbits, inclosa la tecnologia exprés del comerç electrònic, infraestructures a l'estranger, xarxa logística, innovació tecnològica i eficiència.

Tenint en compte que la logística representa al voltant del 14 % del PIB de la Xina, les millores logístiques s'han convertit en una de les principals prioritats econòmiques. Una manera d’abordar el repte és la “logística intel·ligent”, com ara camions autònoms, la integració de formes de transport multimodals, la intel·ligència artificial, l’anàlisi predictiva i l’automatització. Les empreses logístiques prioritzen els seus serveis per al comerç electrònic. Els suports d’IA juguen un paper important, l’aplicació d'IoT assegurarà que tots els paquets es puguin executar sense impediments. Els proveïdors de solucions de serveis tindran més possibilitats d’explorar aquest mercat a la Xina.

Japó

Japó

Logística, e-commerce i distribució


El mercat de comerç electrònic és encara verd a Japó

Pel que fa als canals de comerç electrònic, comencen a tenir ocasions que productes estrangers explorin possibilitats de comerç electrònic.

Per als productes digitals, hi hauria més possibilitats de provar comerç electrònic que productes consumidors ordinaris, com ara productes d'alimentació, moda, o begudes. Els sectors logístics i da distribució són sectors complicats amb barreres per a les empreses estrangeres al Japó. Per a aquests productes ordinaris, els canals de comerç electrònic competeixen amb els importadors clàssics i podrien causar problemes.

França

França

Logística, e-commerce i distribució


Digitalització del comerç tradicional

El novembre del 2020, el govern francès ha anunciat un pressupost de 100 milions d’euros destinat a la digitalització del comerç independent, amb l’objectiu de digitalitzar el 50% de les empreses.

El sector retail està fortament lligat a l'e-commerce i el context actual posa de relleu la necessitat de digitalització del comerç tradicional. En el retail de major dimensió, les tendències giren entorn de la IA, el big data i la RV per a la hiperpersonalització de productes i la millora del procés de compra. També prenen importància nous conceptes com el pagament invisible/automatitzat (a través del mòbil o contactless), el comerç conversacional, l'entrega prèmium o ecològica de productes i la robotització dels magatzems.

Panamà

Panamà

Logística, e-commerce i distribució


Solucions per desenvolupar serveis de comerç electrònic

El sector de la logística és un dels més importants a Panamà. Actualment, s'estan generant projectes públics i privats per posicionar Panamà com a hub per a les activitats de comerç electrònic a nivell regional.

Panamà sempre s’ha posicionat com un referent en els sectors de logística i comerç internacional, particularment a nivell regional, per la qual cosa el comerç electrònic es veu com un sector clau pel futur de l’economia de Panamà. Això representa oportunitats per a solucions de gestió de comerç electrònic a totes les fases de la cadena de subministrament i per als diferents sectors que hi participen (des de solucions de pagament i ciberseguretat fins a logística i control d’estocs i oportunitats en el sector públic quant a modernització de serveis oferts per duanes).

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Logística, e-commerce i distribució: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial