• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’empresa catalana Joid’art inicia la seva expansió al Canadà amb un distribuïdor local que té més de 350 botigues a tot el país

L’acord de distribució de Joid’art amb el mercat canadenc ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de l'Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Mont-real

Imatge per defecte
  • La joieria artesanal, fundada l’any 1981 a Santa Coloma de Farners per tres artesans, compta actualment amb una plantilla 35 treballadors i una cartera de 250 clients a nivell internacional.
  • L’acord de distribució de Joid’art amb el mercat canadenc ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de l'Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Mont-real. 
  • La joiera és un dels sectors de l’economia canadenca amb les previsions de creixement més elevades fins el 2020.

L’empresa catalana dedicada al disseny i comercialització de joieria contemporània Joid’art ha signat un acord amb un distribuïdor del Canadà per introduir els seus productes en aquest país. Amb el suport d’ACCIÓ a través de l'Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Mont-real, Joid’art ha trobat un distribuïdor de joieria artesana que compta amb 350 botigues al Canadà.

La firma catalana, que produeix i realitza tot el muntatge de les seves peces a Catalunya, va començar a exportar-les l’any 2005 a Bèlgica i França. Actualment ha ampliat la seva presència a l’exterior i ja compta amb 250 clients a Alemanya, Itàlia, Portugal, Anglaterra, Bulgària, Eslovènia, Països Baixos, Japó, Austràlia, Rússia i Estats Units.

Segons la cap d’exportacions de la marca, Esther Beyret, “volíem començar a exportar als Estats Units, però ACCIÓ ens va orientar per definir l’estratègia d’expansió internacional a Amèrica i vam veure que Canadà era la millor opció per entrar al continent”. Beyret explica que les joies de Joid’art es caracteritzen “per estar creades per autors de diferents àmbits vinculats a les arts plàstiques, com l’escultura, la il·lustració, l’arquitectura o el disseny, entre d’altres”, i que aquest fet ha estat “decisiu” per entrar al Canadà, amb un consumidor “amb una alta sensibilitat artística i que sobretot valora el disseny” en aquest tipus de producte.

Fundada per Jaume Julià l’any 1981 a Santa Coloma de Farners, Joid’art comptava inicialment amb un equip de tres artesans. Actualment té una plantilla de 35 treballadors i una cadena de vuit botigues monomarca a Catalunya i les Illes Balears.

El creixement del sector de la joiera al Canadà

Amb una població de 35,1 milions d’habitants, el Canadà va registrar el 2015 un creixement econòmic de l’1,2%. Es preveu que la joieria sigui un dels sectors de l’economia canadenca que creixi més fins el 2020, assolint una taxa de creixement de volum de negoci superior a l’11%.

Pel que fa a les exportacions catalanes al Canadà, l’any 2015 van assolir un volum de 220 milions d’euros, una xifra que suposa un augment del 17,9%. Actualment concentra 660 empreses catalanes exportadores regulars, és a dir, companyies que han venut al Canadà els darrers quatre anys de manera consecutiva.

L’empresa catalana Joid’art inicia la seva expansió al Canadà amb un distribuïdor local que té més de 350 botigues a tot el país