• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

La Generalitat organitza un showroom de moda catalana a Miami amb un centenar d'influencers i botigues

Les marques catalanes Cecilia de Rafael, Seventees, Etxart & Panno, Pilar del Campo i Atelier d’Ocon han donat a conèixer els seus productes en un showroom per impulsar la seva internacionalització als Estats Units.

La nova planta d'Elis
  • La iniciativa s’emmarca en una missió empresarial organitzada per ACCIÓ a Miami que també ha permès a les empreses catalanes reunir-se amb representants, compradors i potencials clients, així com visitar espais comercials i rebre formació del sector als Estats Units.

Una delegació d’empreses catalanes del sector de la moda ha presentat aquesta setmana les seves col·leccions en un showroom davant d’un centenar d’influencers i botigues de Miami per impulsar la seva internacionalització als Estats Units. Aprofitant l’esdeveniment, les marques catalanes han pogut mantenir reunions individuals amb els assistents, entre els quals hi havia des de representants de petites botigues o de centres comercials fins a periodistes de mitjans especialitzats en moda o prescriptors a les xarxes socials.

Aquesta iniciativa ha estat una de les actuacions més destacades d’una missió comercial organitzada aquesta setmana per la Generalitat de Catalunya a través d’ACCIÓ en col·laboració amb el Clúster Català de la Moda (MODACC) en el marc del projecte europeu Inter-tex, finançat pel Programa de Cooperació Territorial de l’Espai Sud-oest Europeu (INTERREG-SUDOE), que impulsa la internacionalització de les pimes del sector tèxtil-confecció del sud-est d’Europa (Catalunya, València, Galícia, el nord de Portugal i la regió de Migdia-Pirineus de França). Les cinc empreses catalanes que han participat en aquesta acció comercial són Cecilia de Rafael, Seventees, Etxart & Panno, Pilar del Campo i Atelier d’Ocon, a banda de 2 empreses valencianes i 5 franceses.

Segons la directora de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami, Conchita Muñoz, “Estats Units és un mercat acostumat a importar productes tèxtils, una tendència que en el futur s’espera que s’incrementi encara més amb creixements anuals del 2,5% fins al 2020”.

En aquest sentit, Muñoz destaca que “és un país molt gran amb una economia molt competitiva i un mercat potencial per a aquest sector de 90 milions d’habitants, que presenta grans oportunitats per a les empreses catalanes que ja que compten amb molta experiència en l’àmbit del tèxtil i ofereixen un segell de disseny de qualitat”. A més, Muñoz subratlla que “Miami és també un port d’entrada a altres països del Carib, Amèrica Central i Amèrica Llatina”.

A més de participar en aquest showroom, en el marc de la missió la delegació empresarial ha rebut formació del sector de la moda a Miami i les millors estratègies per exportar-hi a través de ponències d’experts d’entitats com The Cocot Showroom o l’Istituto Marangoni Miami. Les empreses també han pogut visitar els espais comercials més rellevants de Miami, reunir-se amb representants, compradors i potencials clients i participar en activitats de networking amb els principals agents del sector per connectar-se amb socis locals.

Les cinc empreses catalanes que han participat en aquesta acció comercial són Cecilia de Rafael, Seventees, Etxart & Panno, Pilar del Campo i Atelier d’Ocon