• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L'empresa americana de videojocs Tilting Point obre un estudi a Barcelona que suposarà la creació de 50 llocs de treball

Les oficines de la companyia americana a Barcelona, les primeres fora dels Estats Units, se centraran en la creació de continguts, la publicació de jocs mòbils i l’activitat comercial per captar nous usuaris

26/11/2018 12:00
Un dels jocs desenvolupats per Tilting Point
  • El projecte d’inversió de Tilting Point a la capital catalana ha comptat amb el suport de Barcelona Activa i d’ACCIÓ
  • L’empresa ha triat ubicar aquest estudi a Barcelona tant per acollir el Mobile World Congress com per haver esdevingut una ciutat estratègica amb més de 100 estudis de videojocs i amb professionals experts en aquest sector

L’empresa americana Tilting Point, especialitzada en la creació de videojocs per a plataformes mòbils, crearà 50 llocs de treball fins a finals de 2019 amb l’obertura d’un estudi a Barcelona. El projecte d’inversió de la companyia, amb seu a Nova York, ha comptat amb el suport de Barcelona Activa, l’agència de desenvolupament econòmic i local de l’Ajuntament, i ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa depenent del Departament d’Empresa i Coneixement de la Generalitat de Catalunya.

El nou estudi a la capital catalana, el primer fora dels Estats Units, se centrarà en tres àrees de negoci: publicació de jocs mòbils, creació de continguts artístics i activitat comercial de captació d’usuaris gràcies al fons de 132 milions de dòlars que l’empresa destina exclusivament a aquesta activitat. L’oficina està liderada per Mathias Royer com a director general, Ignasi Prat com a director de màrqueting i Daniel Catalina com a director d’art. Comptarà des del seu inici amb 13 persones i preveu arribar a prop de les 50 a finals de 2019, sobretot perfils experts en desenvolupament de videojocs i en adquisició d’usuaris per a jocs mòbils.

Segons apunta el president de Tiling Point, Samir El Agili, Barcelona, amb més de 100 estudis de videojocs i seu del Mobile World Congress, que atrau professionals de tot el món, és una localització òptima per a la base d’operacions amb Europa. La ciutat catalana, per l’empresa, és singular per ser un emplaçament on coexisteixen alhora productors de jocs i tot el talent que es requereix per portar-los a terme, des d’enginyers, dissenyadors, artistes, live ops i product managers.

Tilting Point ha arribat a Barcelona de la mà del servei d’aterratge empresarial de Barcelona Activa, l’agència de desenvolupament econòmic i local de l’Ajuntament de Barcelona, i de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d’ACCIÓ de Nova York. L’empresa té acords amb altres 14 desenvolupadors de països europeus, per la qual cosa projecta la seva activitat d’una manera internacional i escalant nous models de negoci.