• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’empresa catalana TAI Smart Factory multiplica per 10 el seu negoci a Amèrica Llatina en els últims tres anys

TAI ha desenvolupat un software que gestiona i controla el funcionament de plantes de producció en temps real

L'equip de TAI a Colòmbia
  • Per aquest projecte d’expansió internacional, l’empresa ha comptat amb l’assessorament d’ACCIÓ i PIMEC a través del programa Cupons a la Internacionalització.
  • Amb una plantilla d’una trentena de persones, TAI factura 1,8 milions d’euros i està present en 27 països d’arreu del món.

L’empresa catalana TAI Smart Factory, especialitzada en el desenvolupament de software en l’àmbit de la indústria 4.0, ha multiplicat per 10 el seu volum de negoci a l’Amèrica Llatina en tres anys. TAI es va establir a Colòmbia a finals del 2016 amb l’obertura d’una filial, des d’on també dona servei a plantes de producció d’altres països com Equador, Perú, Panamà o Mèxic.

Per aquest projecte, l’empresa catalana ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència de la Generalitat de Catalunya per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- a través de l’oficina a Bogotà. De fet, les oficines de TAI estan ubicades a les instal·lacions d’ACCIÓ a la capital colombiana. A més, TAI també ha rebut un ajut per començar a exportar en aquesta regió en el marc del programa Cupons a la Internacionalització d’ACCIÓ, a través del qual es va posar en contacte amb PIMEC, entitat acreditada com a agent de suport a la internacionalització, qui li ha donat suport en la tramitació i execució del programa.

TAI ha desenvolupat un software que gestiona i controla el funcionament de plantes de producció en temps real. Aquest sistema, anomenat MES (Manufacturing Execution System), registra informació sobre la maquinària, la monitoritza i en verifica el funcionament per assegurar-ne la qualitat, al mateix temps que permet automatitzar i digitalitzar processos productius. Segons explica el gerent de TAI Smart Factory, Antoni Graupera, l’objectiu dels seus clients “és optimitzar l’eficiència, la qualitat i disposar de la informació adient per a la presa de decisions”. “Estem parlant de la Indústria 4.0, de la digitalització de la manufactura, que farà que l’empresa tradicional que coneixem avui es transformi progressivament passant a ser una smart factory”, assegura.

L’empresa catalana va decidir establir-se a Colòmbia perquè “és un mercat prou madur, però que encara té recorregut per incorporar l’automatització en la indústria i que compta amb mà d’obra ben preparada”, assegura Graupera. A més, a Colòmbia “es valora molt positivament el producte europeu”, subratlla. Actualment, entre altres clients, TAI treballa per una de les principals firmes cosmètiques de Colòmbia, que té més de 1.700 treballadors. Amb el seu sistema poden “verificar, de manera digital, que tots els passos hagin realitzat tots els requeriments de qualitat exigits pel sector cosmètic, que té una regulació molt rigorosa, similar a la del sector farmacèutic”.

En global, aquest 2019, la pime catalana preveu arribar a una facturació de 270.000 a Amèrica Llatina. A banda del sector de la bellesa, l’empresa catalana ofereix serveis d’indústria 4.0 a la indústria farmacèutica, de l’alimentació i de l’automoció a Amèrica Llatina. “Tot i que el volum de negoci a l’Amèrica Llatina encara és petit, esperem que aquest 2019 s’incrementi i representi fins al 15% del total”, destaca Graupera.

Amb seu a Sant Cugat del Vallès, TAI factura 1,8 milions d’euros i compta amb una plantilla d’una trentena de persones, quatre de les quals, a la filial colombiana. Fundada al 1997, està present en fàbriques de 27 països d’arreu del món.

Dedicada a la creació de software en l’àmbit de la indústria 4.0, TAI va obrir una filial a Colòmbia al 2016 des d’on dona servei a tot Amèrica Llatina per als sectors de la bellesa, l’automoció i l’alimentació.