ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

The Smart Lollipop tanca una ronda de 320.000 euros pel testatge d’un caramel intel·ligent que diagnostica malalties amb la saliva

La inversió, liderada per Ship2B Ventures amb la participació d’EconomistesBAN, Lavanda Ventures, la xarxa d’inversors d’impacte de la Fundació Ship2B i BAGi, permetrà a la startup començar els estudis clínics a hospitals i completar els tràmits de certificació mèdica del dispositiu

The Smart LollipoP tanca una ronda de 320.000 euros pel testatge d’un caramel intel·ligent que diagnostica malalties amb la saliva
  • Per al desenvolupament inicial de la seva investigació científica i desenvolupament tecnològic, The Smart Lollipop ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per mitjà dels ajuts Tecniospring INDUSTRY i Startup Capital
  • El dispositiu creat per l’empresa emergent s’enfoca a l’àmbit de la pediatria per detectar hipercolesterolèmia o celiaquia, així com a població adulta per fer el seguiment d’altres indicadors mèdics

La startup catalana The Smart Lollipop ha tancat una ronda de finançament de 320.000 euros per començar els estudis clínics a hospitals i els tràmits reguladors necessaris per testar i desenvolupar completament el seu prototip de caramel intel·ligent. La inversió, liderada per Ship2B Ventures, també ha comptat amb la participació d’EconomistesBAN (la xarxa de business angels del Col·legi d’Economistes de Catalunya), Lavanda Ventures (el braç inversor en capital risc de la família Puig), la xarxa d’inversors d’impacte de la Fundació Ship2B i Business Angels Girona (BAGi). A més, l’empresa emergent complementarà aquesta injecció de capital amb un préstec de 210.000 euros de la línia de finançament Emprendedoras Digitales d’Enisa.

Per fer créixer el seu projecte, The Smart Lollipop també ha comptat amb el suport d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- per mitjà de l’ajut Tecniospring INDUSTRY, que ha finançat la contractació d’un investigador durant dos anys per impulsar la recerca en el camp de la saliva, i 75.000 euros de la línia Startup Capital per al desenvolupament de la seva tecnologia en la fase inicial.

The Smart Lollipop ha creat un caramel intel·ligent que permet detectar i diagnosticar entre els infants malalties com la hipercolesterolèmia o la celiaquia a través d’una mostra de saliva. D’aquesta manera, se substitueixen les anàlisis de sang per la ingesta d’un caramel que, en 10 minuts, ofereix els resultats de forma digitalitzada en una plataforma online.

Per Diana Ballart, CEO i cofundadora de la startup, “amb el caramel intel·ligent no només es millora l’experiència dels usuaris, pacients i metges, substituint una prova invasiva com l’anàlisi de sang; sinó que a més es fomenta la prevenció de malalties, la simplificació de processos i la digitalització de la medicina”. Un dispositiu que, assegura, també s’enfocarà al públic adult “perquè hem identificat diagnòstics que són importants per a totes les edats i amb The Smart Lollipop podem fer-ne el seguiment”.

La CEO de l’empresa emergent destaca la importància del procés de creació del caramel, que s’ha desenvolupat internament “per garantir que no afecti el biosensor”. A més, afegeix, es tracta d’un caramel “lliure de sucres i de proteïnes que ja hem testat en diferents sabors”.

Segons Ballart, el futur immediat de The Smart Lollipop “és centrar-se en l’estudi exhaustiu i la investigació de la saliva per tenir molta més informació d’aquest fluid i aconseguir una gamma cada vegada més àmplia de diagnòstics”. Així, la startup pretén garantir “la disponibilitat, l’agilitat i la rapidesa de diagnòstics, així com l’autonomia del pacient”, amb l’objectiu que el dispositiu estigui disponible tant als centres mèdics com a les farmàcies.

Per a la CEO i cofundadora de l’empresa emergent, comptar amb el suport d’ACCIÓ per mitjà dels ajuts Startup Capital i Tecniospring INDUSTRY, aquest darrer finançat pel programa de recerca i innovació Horitzó 2020 de la Unió Europea sota l’acord de subvenció Marie Sklodowska-Curie No. 801342, “ha estat el nostre gran impuls per aconseguir els primers resultats”. Segons Ballart, “la complementació d’aquestes dues línies ha estat la suma perfecta de suport en la investigació, per una banda, i en desenvolupament de negoci, per l’altra”.

The Smart Lollipop, que té el seu origen en la idea guanyadora de la competició d’innovació iFest Dream BIG Challenge de Catalunya Emprèn i l’Imagine Creativity Center (2017), es va constituir com a empresa l’any 2020. Al llarg de la seva trajectòria ha obtingut diversos reconeixements, com el primer premi I4KIDS de l’Hospital Sant Joan de Déu destinat als projectes creatius enfocats a la innovació pediàtrica o maternal, així com el reconeixement al millor pitch durant el Demo Day del programa d'acceleració Ship2B Health&Care.

A dia d’avui, The Smart Lollipop compta amb un equip de sis persones i recentment s’ha ubicat al Parc Científic i Tecnològic de la Universitat de Girona.

Amb The Smart Lollipop se substitueixen les anàlisis de sang per la ingesta d’un caramel que, en 10 minuts, ofereix els resultats de forma digitalitzada en una plataforma online.