ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’empresa catalana Cocoro obre mercat al Regne Unit amb la previsió de créixer un 20%

L’empresa catalana Cocoro obre mercat al Regne Unit amb la previsió de créixer un 20%
  • Per començar a exportar al Regne Unit, Cocoro ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a Londres
  • La companyia, que ja està present a diversos països com Suïssa, Àustria, Alemanya, té una previsió de creixement del 300% per a l’any vinent

L’empresa catalana Cocoro ha tancat diversos acords de distribució amb plataformes on-line del Regne Unit, totes elles basades en el consum responsable i sostenible, per introduir-hi el seu nou concepte de calces menstruals. De la mà d’un partner local, Cocoro ha situat el seu producte a Spark Etail Group, que opera amb retailers online com Ethical Superstore, Natural Collection, Frank & Faith i Spirit of Nature. A més, l’empresa s’ha posicionat a Amnesty Shop, la plataforma on-line d’Amnistia Internacional, i a la botiga física  Coco-Boo, entres d’altres.

Per tancar aquest acord, Cocoro ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, del Departament d’Empresa i Treball- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a Londres. L’empresa va entrar al mercat britànic de manera virtual a conseqüència de la pandèmia de la Covid-19 i pocs mesos abans del Brexit.

Amb aquests acords, Cocoro preveu incrementar un 20% les vendes al mercat britànic en els pròxims 3 anys (2021-2023). Actualment, un 34% de l’activitat de l’empresa es dedica a l’exportació i amb l’entrada al Regne Unit es preveu equilibrar la facturació nacional (un mercat ja consolidat) amb la internacional, l’any 2023. El passat 2020, l’empresa va doblar els seus beneficis respecte a l’any anterior, situant-se en una facturació total de 800.000 euros i té una previsió de creixement del 300% per a l’any 2022.

Segons Clara Guasch, CEO de Cocoro, “som una de les primeres marques d’Europa en roba interior per a la menstruació i ens caracteritzem tant per la qualitat del producte com per l’aposta que fem per la sostenibilitat amb una producció ètica i local”. Guasch afegeix que “el concepte de calceta menstrual ja era conegut al mercat britànic i només havíem d’introduir-hi el producte”.

Guasch explica que “vam veure el Brexit com una oportunitat i no com una amenaça, i per això ens vam llançar al mercat britànic quan moltes empreses no es volien arriscar”. “A més -diu- ho vam fer en plena pandèmia de la Covid-19 i tots els acords es van tancar de forma virtual”. Malgrat les adversitats que s’han trobat, afirma que “estem contentes de com funciona el producte perquè l’hem situat a plataformes amb propòsit social i mediambiental, que és el que ens defineix com a marca”.

Cocoro produeix calces menstruals ecològiques, sostenibles, reciclables i amb una producció 100% feta a Barcelona. Aquestes calces són molt similars a les convencionals, però lleugerament més gruixudes en la zona absorbent arran d’una combinació de tres teixits: una capa de cotó 100% orgànic, una capa intermèdia de teixit tècnic absorbent antibacterià i una capa de teixit extern.

L’empresa, de 17 treballadors, té la seu a Barcelona. Actualment ja està present a diversos països com Suïssa, Àustria, Alemanya, Itàlia, França i Portugal, entre d’altres.  

Clara Guasch, CEO de Cocoro, explica que “vam veure el Brexit com una oportunitat i no com una amenaça i per això ens vam llançar al mercat britànic quan moltes empreses no es volien arriscar”