ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

L’empresa catalana Mangra obre una filial al Brasil per incrementar les vendes un 20% en els pròxims tres anys

L’empresa catalana Mangra obre una filial al Brasil per incrementar les vendes un 20% en els pròxims tres anys
  • Per expandir-se al mercat brasiler, Mangra ha comptat amb el suport d’ACCIÓ mitjançant l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions a São Paulo
  • Fundada l’any 1982, la companyia ven a més de 50 països i disposa d’oficines a Mèxic i Polònia

L’empresa catalana Mangra, especialitzada en tecnologia, maquinària i instal·lacions per a la indústria d’alimentació animal, ha obert una filial al Brasil des d’on pretén incrementar el 20% de les seves vendes en els pròxims tres anys. Amb l’obertura d’aquesta filial, que està situada a São José dos Campos, a 100 km de São Paulo, la companyia vol reforçar la inversió en la internacionalització del negoci i comercialitzar al Brasil i a altres països del continent les seves tecnologies i serveis.

Per expandir-se al mercat brasiler, Mangra ha comptat amb el suport d’ACCIÓ  –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, adscrita al Departament d’Empresa i Treball- per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions a São Paulo.

A les noves oficines, la companyia se centrarà en l’activitat tècnica i comercial per cobrir el territori d’Amèrica del Sud i els països que formen part del Mercat Comú del Sud (MERCOSUR), que són l’Argentina, el Brasil, Paraguai i Uruguai. L’empresa catalana està especialitzada en equips i serveis per a la indústria agroalimentària, i ofereix solucions per a la dosificació i control de líquids en el procés de fabricació de pinsos. A més, desenvolupa altres sistemes per realitzar barreges de menjar pel bestiar i mescles de fertilitzants sòlids i líquids.

Mangra va començar a exportar al mercat brasiler fa cinc anys, però fins ara no s’hi havia situat físicament. "Si realment et vols consolidar en el seu ecosistema t’has d’establir al país; sinó, seran vendes puntuals", afirma el director de la companyia, Edgar Pasqual. "Brasil és un mercat clau perquè és un gran productor de cereals, gra, soja i blat de moro; per tant, és un dels països amb més exportacions en el món de la proteïna animal i això provoca que les empreses d’aquest sector estiguin creixent de manera exponencial", subratlla.

Pel que fa a les característiques del territori, Pasqual destaca que "Brasil és com un continent i cada estat és gairebé com un país. Per això la tasca d’ACCIÓ, en aquest cas, ha estat molt important perquè ens ha permès anar coneixent a poc a poc la seva cultura empresarial per entendre la seva mentalitat comercial".

Mangra, fundada l’any 1982 a Manlleu (Osona), ven en una cinquantena de països diferents i disposa de filials a Mèxic i Polònia. Actualment té una plantilla de més de setanta treballadors distribuïts en les seves oficines arreu del món.

A les noves oficines, la companyia se centrarà en l’activitat tècnica i comercial per cobrir el territori d’Amèrica del Sud i els països que formen part del Mercat Comú del Sud (MERCOSUR).