ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Nigèria

El gegant africà no és només petroli

Nigèria és el mercat més poblat de l'Àfrica subsahariana (180 milions d'habitants) i el que té la indústria més desenvolupada. Va iniciar el seu desenvolupament industrial als anys setanta i compta amb un teixit interessant d’empreses agroalimentàries, farmacèutiques, del plàstic, del sector cosmètic i de la construcció, entre d'altres.

Oportunitats de negoci a Nigèria i a l'Àfrica subsahariana

Electrònica i electricitat

Nigèria

Electrònica i electricitat


Electrònica industrial a Nigèria

Nigèria té la base industrial més potent de la regió i és la segona potència industrial de l'Àfrica subsahariana després de Sud-àfrica. Té una base industrial multisectorial, incloent-hi la indústria pesada.

El desenvolupament industrial de Nigèria no és nou i, així com tradicionalment la indústria nigeriana se sol centrar en productes assequibles per al mercat local, el país busca modernitzar les seves cadenes productives i incorporar tecnologies d'automatització i robotització industrial. Per tant, l'electrònica industrial té un nínxol de mercat a Nigèria.

Indústria farmacèutica

Nigèria

Indústria farmacèutica


Indústria farmacèutica a Nigèria

Nigèria agrupa el 60% de la producció farmacèutica a la zona ECOWAS i té una base industrial força desenvolupada (la segona del continent després de Sud-àfrica).

Nigèria busca productes de més valor afegit a nivell farmacèutic i OTC per complementar l'oferta de les indústries locals; a més, la base industrial nigeriana busca possibilitats de transferència de tecnologia més puntera i equipaments per millorar les seves capacitats de producció.

Wellness & Beauty

Nigèria

Wellness & Beauty


Benestar i bellesa a Nigèria

Nigèria és un mercat de 200 milions d'habitants i observem una demanda creixent de productes de benestar, cosmètica i bellesa, adaptats a la població africana. També s'està desenvolupant un mercat de productes de nutrició i salut.

La població nigeriana de classe mitjana i alta busca novetats en l'àmbit dels productes de benestar, bellesa i d'altes propietats nutritives, sobretot a Lagos, la capital econòmica del país. És un segment nínxol però creixent i encara poc saturat. La indústria local comença a desenvolupar productes cada vegada més sofisticats i convenients per als consumidors. En aquest sentit, també hi ha oportunitats per a la transferència de tecnologia industrial, a més 4 de l'exportació de productes acabats.

Logística, e-commerce i distribució

Zàmbia

Logística, e-commerce i distribució


Zàmbia vol jugar un paper com a hub logístic de béns de consum en general

Zàmbia presenta oportunitats per a empreses amb productes diferencials i amb bon preu d'entrada. Zàmbia és una economia poc diversificada i amb potencial d'esdevenir un hub logístic i regional, ja que té frontera amb 8 països.

Zàmbia presenta oportunitats per a empreses amb productes diferenciats i amb bon preu d'entrada. Es tracta d'una economia poc diversificada però amb potencial d'esdevenir un hub regional. Té 8 fronteres i està posicionada al mig de tots els països de la regió austral.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci?