• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Japó

La potència del sol naixent

El Japó és la tercera economia mundial, darrere dels Estats Units i de la Xina. 172 milions d'habitants amb un alt poder adquisitiu el fan un dels mercats més atractius per fer-hi negocis i invertir-hi.

Activitats i missions sobre el Japó i l'Extrem Orient

Consulta la informació d'activitats anteriors

Divendres, 08 novembre 2019
Dimecres, 03 juliol 2019

Oportunitats de negoci al Japó i a l'Extrem Orient

Alimentació especialitzada i gurmet

Japó

Alimentació especialitzada i gurmet


Alimentació i sector gurmet

El Japó és un mercat atractiu d'un alt poder adquisitiu, però és necessari elaborar una estratègia de branding encertada.

Al Japó, algunes de les oportunitats del sector alimentari són —a part dels productes gurmet en envasos de disseny— els productes que es puguin associar a la salut, com ara els aliments orgànics, els ingredients naturals en substitució d’additius i conservants, i els productes amb traçabilitat i lliures d’antibiòtics. Alguns productes es poden beneficiar de l’EPA (l'Acord d'associació econòmica UE-Japó).

Biotecnologia

Japó

Biotecnologia

Wellness & Beauty


Ciències de la vida, assistència sanitària i biotecnologia

L’escala del mercat de la indústria biotecnològica al Japó és de 24.000 milions d’euros, i el govern desitja expandir-lo i multiplicar el seu valor per sis abans del 2030.

En conseqüència, es busquen i desenvolupen diferents formes de col·laboració amb les empreses i els clústers estrangers, de tal manera que aquest mercat ofereix molt bones oportunitats per a les empreses catalanes més innovadores. Aquesta oportunitat s'estén a les empreses d'assistència sanitària (Healthcare), ciències de la vida (Life Science) i bellesa (Beautycare).

Vins, caves i begudes

Japó

Vins, caves i begudes


Vi, cava i aperitius

L’acord de lliure comerç UE-Japó (EPA) va entrar en vigor el mes de febrer de 2019. El vi i el cava són productes que gaudeixen de l’exempció immediata d’impostos aranzelaris, especialment els de gamma econòmica.

Aquest canvi és una oportunitat esperada per finalment poder competir amb els productes xilens, que s’han vist afavorits durant aquests anys pel que fa als aranzels. La introducció de més varietat de productes europeus influirà en el gust dels consumidors japonesos. Productes de la gastronomia mediterrània, com el formatge, el pernil, les olives, etc., s’acolliran més com a productes quotidians i familiars, a mesura que augmenti el consum de vi i cava.

Automoció i moto

Japó

Automoció i moto


El Japó, potència en automoció cap al vehicle del futur

El Japó és el tercer productor mundial de vehicles amb una producció de 9,6 milions l'any 2017. En aquest context, les exportacions catalanes han augmentat, fet que indica que estan ben posicionades.

És un mercat interessant per a les empreses catalanes del sector de l'automoció, com també dels subsectors vinculats. D'altra banda, també hi ha espai per a les empreses innovadores del sector que ofereixen solucions relacionades amb la tecnologia de control automàtic, el vehicle connectat, els vehicles de piles combustibles i els vehicles elèctrics.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Japó: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial