ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Japó

La potència del sol naixent

Oportunitats de negoci al Japó i a l'Extrem Orient

Automoció, moto i mobilitat lleugera

Japó

Automoció, moto i mobilitat lleugera


El Japó, potència en automoció cap al vehicle del futur

El Japó és el tercer productor mundial de vehicles, amb una producció de 8,07 milions l'any 2020. Tota la producció del Japó és per a marques japoneses. També hi ha marques de motos reconegudes mundialment.

Desplegar més opcions de El Japó, potència en automoció cap al vehicle del futur

Els OEM de vehicles i motos japonesos se senten molt alerta de la necessitat d'adaptar-se al canvi a CASE i de cotxes del futur. Així, hi ha espai per a les empreses innovadores del sector que ofereixen solucions, components o tecnologies relacionades amb el control automàtic, el vehicle connectat, els vehicles de piles combustibles i els vehicles elèctrics.

Amagar més opcions de El Japó, potència en automoció cap al vehicle del futur
Turisme, cultura, oci, esports i restauració

Japó

Turisme, cultura, oci, esports i restauració


Japó desperta als esports electrònics

Al febrer de 2018 es va crear la Unió d'Esports Electrònics al Japó. El gran públic japonès està familiaritzat amb els esports electrònics. S'espera que aquest mercat al Japó creixi fins als 10.000 milions de iens l'any 2022.

Desplegar més opcions de Japó desperta als esports electrònics

El mercat dels esports electrònics es va multiplicar per 13 en comparació amb el 2017. Encara que el Japó va arribar bastant tard a la tendència dels esports electrònics per la diferència en la cultura del joc, la creació de la Unió d'Esports Electrònics del Japó va comportar no només un ràpid augment en la cobertura mediàtica, sinó també l'aparició dels primers programes de televisió dedicats a aquesta modalitat i, en conseqüència, els primers patrocinis. El nombre d'aficionats va augmentar i avui dia un 15% dels 15 milions de persones al Japó que veuen continguts de vídeo són aficionats als esports electrònics. La nova tendència és que les empreses grans japoneses estan interessades a patrocinar els esports electrònics.

Amagar més opcions de Japó desperta als esports electrònics
Química i plàstics

Japó

Química i plàstics


Noves tecnologies i solucions per a reciclatges de plàstics

La societat japonesa s'està conscienciant de la necessitat de controlar l'ús de plàstics i incrementar-ne el reciclatge. Es prohibeix la distribució gratuïta de bosses plàstic en supermercats a partir de juliol de 2020.

Desplegar més opcions de Noves tecnologies i solucions per a reciclatges de plàstics

Tecnologia per reciclar en el sector de químics orgànics, tecnologia de sensors per detectar contaminació d'aire i aigua o tecnologia per a mineria d’abocador són unes de les tecnologies buscades. També moltes empreses químiques busquen nous materials o ús de materials innovadors que les empreses japoneses tenen.

Amagar més opcions de Noves tecnologies i solucions per a reciclatges de plàstics
Salut i serveis sanitaris

Japó

Salut i serveis sanitaris


Sector mèdic i d’assistència

La nova tecnologia i les noves solucions amb diagnòstic mèdic, la robòtica a mida i els dispositius intel·ligents, etc. es podrien introduir en el món del negoci de l’atenció sanitària.

Desplegar més opcions de Sector mèdic i d’assistència

El Japó afronta l’escassetat crònica de recursos humans d’assistència mèdica i d’infermeria, malgrat l’increment constant de població de la tercera edat. Hi ha una demanda urgent de solucions tecnològiques per mantenir l'estructura actual amb la màxima eficàcia i accessibilitat.

Amagar més opcions de Sector mèdic i d’assistència

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Japó: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial