• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Indonèsia

Indonèsia, l'economia més important del sud-est asiàtic

Indonèsia és l'economia més important del sud-est asiàtic i el quart país més poblat del món, amb més de 260 milions d'habitants. L'abundància de matèries primeres i una cultura empresarial heretada del colonialisme holandès converteixen aquest mercat en un dels més atractius de la regió.

Oportunitats de negoci a Indonèsia, al Sud-est asiàtic i a Oceania

Alimentació

Indonèsia

Alimentació


Indonèsia experimentarà un gran creixement de la producció agrícola

Amb abundants sòls fèrtils, Indonèsia és un important productor mundial d’una gran varietat de productes agrícoles tropicals.

El sector de l’agricultura indonesi està format per grans plantacions (tant estatals com privades) i terrenys de petits productors. Les grans plantacions tendeixen a centrar-se en productes importants per a l'exportació, com l’oli de palma i el cautxú, mentre que els petits agricultors se centren en l'arròs, la soja, el blat de moro, les fruites i les verdures. El volum de negoci d’aquest sector ha crescut un 59,9 % a Indonèsia en els darrers cinc anys i es preveu que, entre el 2018 i 2022, creixi un 40,5 % més.

Paper, cartró i packaging

Indonèsia

Tailàndia

Paper, cartró i packaging


Packaging i tractament dels aliments

Indonèsia és el quart país més gran del món, amb població jove, urbanització ràpida i canvis de costums. Tailàndia és un dels principals exportadors mundials d'agroproductes.

Una conseqüència directa d'aquesta evolució és el canvi d'hàbits en alimentació, en particular l'augment del consum d'aliments empaquetats per al seu consum ràpid. S'estima que de 101.000 milions d'unitats el 2016, el país passarà a produir-ne 130.000 milions el 2020, un creixement acumulatiu anual del 5,2 %. El mercat domèstic de Tailàndia és més petit. No obstant això, el país ho compensa amb escreix perquè és un dels principals exportadors internacionals del sector de l'alimentació, sobretot en productes poc elaborats (arròs, tonyina, marisc, pinya i pollastre), però també en productes elaborats i precuinats

Logística, e-commerce i distribució

Indonèsia

Logística, e-commerce i distribució


E-commerce a Indonèsia

Segons la consultora McKinsey, el comerç electrònic a Indonèsia passarà dels 8.000 milions d'USD el 2017 a 65.000 el 2022.

Des de l'inici de les estimacions el 2015, el volum de compra en línia s'ha duplicat anualment. Tot i així, només un 15 % de la població realitzava compres en línia el 2018. Amb el progressiu creixement de les rendes i de l'ús d'Internet per capita, les previsions de l'evolució de l'e-commerce són de fort creixement. Hi contribueix la dificultat logística del país: amb més de 13.000 illes, la compra per Internet facilita als consumidors l'accés a productes que altrament resultarien massa cars en botiga física o directament no es podrien trobar.

TIC i transformació digital

Indonèsia

Singapur

TIC i transformació digital


Fintech al Sud-est asiàtic

Segons la consultora Deloitte, el 2018 les inversions al Sud-est asiàtic, al sector fintech, van experimentar un creixement del 30 % en relació amb l'any anterior, amb projeccions d'arribar als 72.000 milions d'USD el 2022.

Les inversions en tecnologia a la zona són considerables: fins a un 40 % del total d'acords de private equity al Sud-est asiàtic el 2017 van ser a sectors Tech. Més del 60 % dels inversors de la zona afirmen que la tecnologia serà la seva àrea de focus en el període 2018-19, i les tecnologies fintech en són el principal subsector, seguit de la intel·ligència artificial i el blockchain.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci?