El packaging es reinventa

El mercat global del packaging suma 839 bilions de dòlars i s’estima que creixerà fins als 998 bilions l'any 2020. Àsia és el primer consumidor mundial de packaging (38,4 %), seguit de Nord-amèrica (22,3 %) i Europa Occidental (20,8 %).

Oportunitats de negoci vinculades al paper, cartró i packaging

Mèxic

Mèxic

Paper, cartró i packaging


Packaging - embalatge sector farma - cosmètic i alimentació

Mèxic gaudeix d'un sector industrial potent, conformat per grans empreses transnacionals. Compta amb dos sectors preponderants: l'alimentació i la farma-cosmètica.
Mèxic disposa de grans laboratoris internacionals, però també s'ha generat una indústria pròpia creixent. En aquest sentit, s'estan desenvolupant noves possibilitats per a la innovació dels materials i processos d'empaquetatge i embalatge, sent a més una indústria amb un valor de producció superior als 13.800 milions de dòlars l'any 2015.
Alemanya

Alemanya

Paper, cartró i packaging


Nous plàstics per al packaging alemany

Segons estimacions, tot el sector de packaging representa al voltant de 32.000 milions d'euros només a Alemanya. El mercat d’empaquetatge de paper està saturat, mentre que el mercat d’empaquetatge de plàstic segueix creixent.

Les pimes catalanes de fabricació d'empaquetatge de paper i/o cartró, de plàstics «bio» i innovadors, pel cost menor de producció, són un proveïdor interessant per al mercat alemany, principalment per al sector alimentari. Es pot detectar una demanda creixent d'empaquetatges amb les característiques següents: sostenibilitat, seguretat en la producció, impressió digital, innovacions en colors i materials, i shelf-ready-packaging.

Eslovènia

Eslovènia

Paper, cartró i packaging


Paper, cartró i packaging a Eslovènia

Eslovènia és el tercer país europeu, després de Finlàndia i Suècia, on més del 60 % del territori és bosc. Això comporta que s'hi desenvolupin indústries relacionades amb la fusta.

Amb aquestes condicions òptimes, la indústria de paper i cartró té molt de recorregut a desenvolupar a Eslovènia, amb un teixit industrial potent que li dona suport. A més, de manera correlacionada, es donen moltes oportunitats d'inversió en packaging, amb l’ús de productes derivats de la fusta per donar solucions a l'envasament. Es presenten també oportunitats en el packaging de fusta.

Indonèsia

Indonèsia

Tailàndia

Paper, cartró i packaging


Packaging i tractament dels aliments

Indonèsia és el quart país més gran del món, amb població jove, urbanització ràpida i canvis de costums. Tailàndia és un dels principals exportadors mundials d'agroproductes.

Una conseqüència directa d'aquesta evolució és el canvi d'hàbits en alimentació, en particular l'augment del consum d'aliments empaquetats per al seu consum ràpid. S'estima que de 101.000 milions d'unitats el 2016, el país passarà a produir-ne 130.000 milions el 2020, un creixement acumulatiu anual del 5,2 %. El mercat domèstic de Tailàndia és més petit. No obstant això, el país ho compensa amb escreix perquè és un dels principals exportadors internacionals del sector de l'alimentació, sobretot en productes poc elaborats (arròs, tonyina, marisc, pinya i pollastre), però també en productes elaborats i precuinats

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Paper, cartró i packaging: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial