Vins i caves de qualitat

A Catalunya existeixen més de 780 cellers dedicats a l'elaboració de vins i caves que posicionen els seus productes arreu del món. El nombre de treballadors suma prop de 26.000 persones.

Activitats i missions de l'àmbit de vins, caves i begudes

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci vinculades als vins, caves i begudes

Hong Kong

Hong Kong

Alimentació

Vins, caves i begudes


Un país dependent de la importació d'aliments i begudes

Hong Kong és un mercat extremadament depenent de les importacions, amb un 95 % de productes alimentaris i begudes importats de tot el món.

La producció local només representa el 7,8 % de verdures i el 7,1 % de carn de porc del consum local. La regió es troba oberta a tot tipus de productes alimentaris, en el segment gurmet destaquen: formatges, trufes, safrà, caviar, salses, conserves, xarcuteria, dolços, etc. Evidentment, els vins i altres begudes i olis també s’inclouen. Els productes espanyols més coneguts són els més típics: pernil ibèric, oli d’oliva i vins.

Bèlgica

Bèlgica

Vins, caves i begudes


Primer importador mundial de cava, el sector del vi i el cava a Bèlgica

Bèlgica ha importat 30 milions d'ampolles i s'ha convertit en el primer importador mundial de cava. Importadors i distribuïdors reexporten als països veïns.

A part del consum intern (Bèlgica és un país d'11 milions d'habitants), els importadors i distribuïdors reexporten als països veïns: Països Baixos, Luxemburg i Alemanya, sobretot. El professional belga busca vins i caves de qualitat, amb història i identitat. El cava és una de les begudes festives més apreciades en aquest país a un preu més assequible que el xampany.

Japó

Japó

Vins, caves i begudes


Vi, cava i aperitius

L’acord de lliure comerç UE-Japó (EPA) va entrar en vigor el mes de febrer de 2019. El vi i el cava són productes que gaudeixen de l’exempció immediata d’impostos aranzelaris, especialment els de gamma econòmica.

Aquest canvi és una oportunitat esperada per finalment poder competir amb els productes xilens, que s’han vist afavorits durant aquests anys pel que fa als aranzels. La introducció de més varietat de productes europeus influirà en el gust dels consumidors japonesos. Productes de la gastronomia mediterrània, com el formatge, el pernil, les olives, etc., s’acolliran més com a productes quotidians i familiars, a mesura que augmenti el consum de vi i cava.

Estats Units

Estats Units

Vins, caves i begudes


Vins i caves - Promoció a tot el país

Estats Units és el país líder en consum de vi, seguit de França i Itàlia consumint 31.000 milers d’hl anuals.
El sector ha tingut un creixement anual del 3%. Des de l’any 1996, el consum de vi als Estats Units ha augmentat en mes del 51%. ACCIÓ Miami porta a terme el servei Catalan Wines USA, actiu des del 2010, i que ha donat suport a 64 cellers catalans en la seva entrada i/o consolidació en aquest mercat. El fet que el 72% dels cellers participants hagin tancat acords de distribució amb professionals nord-americans no només demostra l’èxit del servei, sinó també la bona oportunitat que el mercat presenta per als vins i caves catalans.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Vins, caves i begudes: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial