• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

5 claus per exportar els teus productes contra la COVID-19

Articles i altres publicacions

Com ho poden fer les empreses amb solucions contra la COVID-19 per exportar-les? Què ha canviat per a les companyies que ja exportaven productes sanitaris? Tots els països tenen les mateixes necessitats? Repassa els 5 aspectes clau que has de saber en aquest article.
26/05/2020
5 claus per exportar els teus productes contra la COVID-19

La crisi de la Covid-19 ha posat de manifest la capacitat de transformació de les empreses industrials i tecnològiques catalanes. Amb l’objectiu de pal·liar els efectes del coronavirus, un bon grapat de companyies es van transformar per fabricar productes sanitaris: respiradors, equips de protecció o d’altres solucions tecnològiques per fer front a l’emergència.

Ara, i amb la crisi sanitària en augment en d’altres països, les empreses que disposen d’aquesta tipologia de productes o serveis tenen l’oportunitat d’exportar-los a mercats amb una demanda creixent. En aquest sentit, sorgeix el servei Export Covid-19 Solutions, un programa que t'ajudarà a portar les teves solucions contra la pandèmia a tot el món.

No et perdis les 5 claus per exportar els teus productes contra la Covid-19.

1. Identificar adequadament els països prioritaris

La pandèmia de la Covid-19 no ha evolucionat de la mateixa manera a tots els països ni tots ells tenen les mateixes necessitats. Si la teva empresa té previst exportar els seus productes, és important tenir en compte la situació als diferents mercats i identificar els que poden ser més interessants per a la teva companyia. Per tant, t’has de preguntar l’efecte que ha tingut la malaltia i quina és la situació actual al país.

A l’Amèrica del Sud, per exemple, el coronavirus ha arribat més tard que a Europa però, tot i així, suposa una gran amenaça. D’aquesta manera ens podem trobar amb realitats molt diferents: per un costat, el Brasil és un dels països on la malaltia ha impactat amb més força i, per l’altra, a Colòmbia sembla que la situació és més estable. Per la seva banda, a l’Àfrica, de moment, la pandèmia ha arribat amb menys força per, entre d’altres raons, l’edat mitjana dels seus habitants.

2. Conèixer les demandes especifiques a cada mercat

Malgrat que molts mercats han desenvolupat les seves pròpies solucions sanitàries, d’altres necessiten importar material essencial per cobrir l’emergència. En aquest sentit, per definir estratègicament un pla d’internacionalització, és primordial obtenir informació de les necessitats concretes a cada país. Quan parlem d’exportar, cal prioritzar els productes d’alt valor afegit com els respiradors, alguns equips de protecció individual o solucions i dispositius tecnològics que poden ser difícils de trobar als mercats en qüestió. Altres productes amb menys valor afegit, com les mascaretes senzilles o gels hidroalcohòlics, es solen importar des de la xina o es fabriquen localment.

3. Assessorar-se sobre els requisits necessaris per exportar i les possibles barreres d’entrada

Tan important és saber què exportem com conèixer bé els requisits que hem de tenir en compte per fer-ho possible des del punt de vista de l’exportador, l’importador o del propi producte. D’aquesta manera ens hem d’informar sobre si s’apliquen aranzels al producte, quins documents ens demanaran les duanes de destí, la revisió de les certificacions o els etiquetatges exigits per comercialitzar el producte, entre d’altres.

Cal tenir en compte, a més, que la situació d’emergència global pot provocar barreres a la internacionalització. Durant els últims mesos, hem observat obstacles en les exportacions degut a la caiguda del nombre de vols comercials o al tancament de fronteres. Per evitar nous contratemps també cal que les empreses exportadores coneguin a fons els operadors logístics per fer el transport de la mercaderia, la gestió duanera i la fiabilitat del client potencial.

4. Conèixer els requisits especials per exportar productes relacionats amb l’emergència de la Covid-19

En funció de quin producte decidim exportar hem de tenir en compte els requisits d’importació i d’exportació. Mentre que alguns països faciliten la importació i el registre d’alguns productes amb l’objectiu d’abastir-se més fàcilment, en d'altres ens podem trobar amb algunes barreres. Per superar-les, és imprescindible conèixer les certificacions i homologacions necessàries del país de destí i entendre els seus processos d’importació. Cal afegir, també, que en funció de la sofisticació, l’ús final del producte o si aquest té la consideració d’essencial, els requisits també poden variar.

5. Considerar els millors canals d’entrada

Si la teva empresa ja exportava productes sanitaris abans de la crisi de la Covid-19, és molt possible que els procediments i canals d’entrada hagin canviat en alguns països. Cada mercat ha definit la manera com s’abasteix de productes sanitaris un fet que pot canviar els procediments habituals. Per tant, cal conèixer aquestes modificacions que s’han fet per maximitzar les possibilitats d’èxit de les nostres exportacions. Arrel de la urgència, algunes de les variacions dels canals d’entrada són degudes a la unificació de compres per part dels governs centrals o la priorització d’intermediaris de confiança per evitar l’increment de preus o possibles fraus, entre d’altres.

 

T'agradaria exportar les teves solucions? El servei Export Covid-19 Solutions t’ajudarà a vendre els teus productes o serveis contra l’emergència sanitària a nous països. Informa-te'n!

Serveis relacionats

Export Covid-19 Solutions

Les teves solucions contra el coronavirus, a tot el món

ACCIÓ Virtual Desk

Un canal telemàtic de reforç per a la resolució de consultes i assessorament empresarial