• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Internacionalitzar-se per no morir: les re-born global

Articles i altres publicacions

Les empreses que es redefineixen globals (re-born global) són les empreses consolidades que històricament ja podrien haver viscut un procés d'internacionalització.
14/01/2008

Les empreses que es redefineixen globals (re-born global) són les empreses consolidades que històricament ja podrien haver viscut un procés d’internacionalització. Després d’un canvi d’estratègia o de propietaris, reemprenen el seu procés d'internacionalització. Com en les empreses nascudes globals, les vies d’internacionalització de les que es redefineixen globals desafien els principis dels models seqüencials d’internacionalització. A diferència de les born global, però, aquestes són empreses consolidades que fan un canvi sobtat i significatiu en la seva estratègia d’internacionalització. A Catalunya n’hi ha diversos exemples, com poden ser Custo Barcelona, Grup Mango i Mas Doix.

Sovint, les absorcions i les adquisicions són els motius que condueixen a la redefinició dels models de negoci i les estratègies de creixement. En el cas de les absorcions, l’orientació internacional de la nova empresa és determinant en la impulsió d’un canvi significatiu en l’estratègia internacional. Qüestions com els canvis en les pràctiques directives, el coneixement del mercat internacional, la disponibilitat de més recursos de finançament i la utilització de canals i xarxes existents en mercats internacionals són claus per un bon desenvolupament del procés. En el cas de les adquisicions, es tenen en compte models com l’adquisició d’una empresa amb connexions internacionals o transferència interna de tecnologia i distribució de drets.