• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Sud-àfrica, el mercat més madur de l’Àfrica subsahariana

Idees d'experts   Saul Pretel, director de l'Oficina Exterior de Catalunya a Johannesburg

Saul Pretel, director de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Johannesburg, repassa els atractius per a l’empresa catalana d’un país amb gran protagonisme per als serveis i una bona connexió amb Europa que el situen com una magnífica opció per endinsar-se al continent africà
30/05/2018

Tot i la considerable distància entre Sud-àfrica i Catalunya, el fus horari és compartit. Una qüestió que té la seva rellevància quan es tracta de fer negoci a tants kilòmetres de distància. Més enllà del rellotge, Sud-àfrica té l’atractiu de ser el mercat més madur de l’Àfrica subsahariana, amb un 70% del PIB basat en els serveis i una cultura empresarial impregnada del caràcter anglosaxó.

Saul Pretel, director de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Johannesburg, repassa els principals arguments que conviden les empreses catalanes a fixar-se en aquest mercat, els sectors amb més oportunitats i algunes de les companyies catalanes que ja hi treballen amb èxit.

L’Oficina Exterior de Johannesburg és un punt de suport imprescindible per a totes aquelles companyies interessades en el mercat africà. Els seus serveis a mida, que inclouen l’estudi de mercat, la cerca de talent local o l’acompanyament a visites i reunions, poden convertir-se en el millor aliat.