• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Bella Aurora, com rejovenir una marca de cosmètica

Casos d'empresa   Bella Aurora

Bella Aurora ha estat reconeguda en el sector farmacèutic i cosmètic principalment pels seus productes centrats en el tractament de les taques de la pell amb la seva marca centenària del mateix nom. El procés de rejoveniment de la marca protagonitza un dels casos de canvi estratègics en clústers

Tot i la forta competència del sector i la debilitat del mercat, Bella Aurora ha experimentat un creixement elevat, a doble dígit, any rere any, gràcies a l'estratègia de l'enfocament radical en especialitats, una activitat multicanal i una gestió centrada en les persones.

Bella Aurora, que és membre del Beauty Cluster Barcelona, ha protagonitzat un dels casos de canvi estratègics en clústers elaborats amb la col·laboració d'ACCIÓ i l'IESE. En aquest vídeo descobrim el resultat del procés de canvi estratègic, recollit en aquest cas empresarial.

Bella Aurora, com rejovenir una marca de cosmètica

Bella Aurora està especialitzada en marques que ofereixen solucions a necessitats específiques com les taques de la pell (Bella Aurora), l’acne (Lullage) i la fixació capil·lar (Fixonia). També distribueix marques internacionals. La companyia va créixer un 20% l’any 2014, un 23% el 2015 i més d’un 57% el 2016.

L’empresa exporta a tot el món des de la seva seu a Santa Coloma de Cervelló i té un equip de més de 200 professionals. Bella Aurora ha definit tres pilars essencials sobre els quals construir una marca sòlida i una organització estable:

  • La focalització en segments específics, com les taques i la despigmentació.
  • Dintre dels segments específics, buscar una diferenciació significativa i rellevant en el mercat.
  • La simplicitat com a màxima en tots els àmbits: en el disseny de la línia de productes, en l’explicació al consumidor, en la comunicació, en la comercialització...

Per a la seva estratègia comercial, Bella Aurora havia prioritzat la venda a través d’El Corte Inglés i altres establiments. Però va fer un pas més enllà i després de detectar l’augment de vendes a les farmàcies, va abordar aquest canal amb un èxit rotund.

Pel que fa a la comunicació, l’empresa ha definit una estratègia de màrqueting digital que ha contribuït a rebaixar l’edat de les actuals consumidores: ara, la mitjana d’edat del primer contacte amb la marca està al voltant dels 35 anys.

Presentacions

Serveis relacionats

Troba el teu clúster

El clúster és l'espai on reforçar la competitivitat de l'empresa

Pàgines relacionades