• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Kompyte, l’eina per no perdre’s res del que fa la competència

Casos d'empresa   Albert Colmenero, cofundador i cap de producte i customer service de Kompyte

Aquesta empresa catalana mostra al MWC un software que monitoritza en temps real els canvis al web, posicionament on-line i xarxes socials dels competidors per reaccionar de forma ràpida i no perdre potencial de negoci

El coneixement potser no ocupa lloc, però sí que requereix temps i dedicació. En el món dels negocis, una part important del coneixement és saber qui són i què fan els teus competidors. Un objectiu que facilita el software desenvolupat per Kompyte, una empresa catalana que aquest 2019 tindrà per tercer any consecutiu el seu estand al MWC en el pavelló català que facilita la Generalitat de Catalunya. “Ser-hi ens serveix per veure'ns cara a cara amb molts dels nostres clients i per fer-nos visibles entre la resta d'empreses que hi ha al MWC, que la majoria són el nostre target”, destaca Albert Colmenero, cofundador i cap de producte i customer service de l’empresa. 

“Kompyte és una eina que et permet monitoritzar i mantenir tot el coneixement sobre els teus competidors en un sol lloc. Detecta en temps real canvis al web, en posicionament orgànic i campanyes d'adwords i tot el posicionament en xarxes socials”, destaca Colmenero. A dia d’avui, ja l’estan fent servir “les principals empreses tecnològiques del món”, bona part d’elles a Silicon Valley. Per això no és d’estranyar que Kompyte, fundada l’any 2014, ja disposi d’una desena de treballadors repartits en les oficines d’Austin (Texas) i San Francisco (Califòrnia); que se sumen a la quinzena que operen des de Barcelona.

"Kompyte detecta en temps real canvis al web, en posicionament orgànic i campanyes d'adwords dels competidors

Un públic inesperat

“En Pere i jo abans teníem una altra empresa i l'última cosa que hi vam fer eren pàgines web i botigues online”, recorda Colmenero. Un dia parlant amb un dels seus clients els va comentar que havia perdut un percentatge important de la facturació durant una setmana perquè un competidor havia posat un baner al web oferint despeses d'enviament gratuïtes durant aquells dies. “Ell no se n'havia assabentat i això l'havia perjudicat moltíssim. Ens va preguntar si coneixíem alguna eina per evitar aquestes situacions i pensàvem que existiria”.

Però ho van buscar i no hi havia res. “Com que ens va semblar que tenia molt de sentit, vam fer unes quantes proves de concepte”, afegeix. En Sergio Ramírez, programador de l'anterior empresa, es va convertir en el tercer cofundador de Kompyte després d’ajudar-los amb el prototip.

“Pensàvem que seria un producte per a pimes amb un mercat espanyol i europeu amb un preu que voltaria la part baixa dels tres dígits”, diu Colmenero. La realitat, però, ha acabat portant Kompyte a ser un producte per a “empreses tecnològiques dels Estats Units, de més de 50.000 treballadors, i amb uns números de la part baixa dels cinc dígits”. 

“Pensàvem que seria un producte per a pimes amb un mercat espanyol i europeu, però ha acabat sent per tecnològiques dels Estats Units"

El primer senyal que la realitat portaria l’empresa cap a un destí diferent al del pla inicial era que entre les pimes “a tothom li agradava però ningú no comprava”. En la recerca de nous clients “vam fer alguns e-mails a empreses americanes i vam veure que començaven a pagar per l'eina en qüestió de setmanes”.

Per al cofundador de Kompyte, la raó per la qual la seva proposta ha tingut èxit en aquest públic inesperat és que “mentre moltes empreses europees tenen el màrqueting externalitzat en agències; això no és tan habitual als Estats Units, on consideren que el màrqueting és clau i el tenen dins de casa”. Al capdavall, afegeix, “quan és una tercera empresa la que et porta el màrqueting, probablement no es preocupi tant de les mateixes coses que et preocuparies tu”.

A més, “als Estats Units són de fer moltes proves: de canviar els textos o els colors del web contínuament. Empreses com Google fan entre 20 i 100 proves al mes de coses que poden canviar al web per si funcionen millor i atrauen més gent”, diu Colmenero. Això fa que als equips els sigui molt útil saber què estan fent els seus competidors en temps real: “els serveix per defensar-se i inspirar-se”. Una manera de fer, el fail fast, que la mateixa Kompyte va poder adquirir participant en el programa d’acceleració de 500Startups.

El MWC, a casa

“Per nosaltres que el MWC se celebri aquí fa que sigui molt més fàcil assistir-hi. No hem de pagar vols, ni hotels, ni desplaçar equips”, celebra el cofundador de Kompyte. Un any més el viuran des de l’estand de la Generalitat de Catalunya, una oportunitat “espectacular que permet a les startups catalanes incrementar la visibilitat arreu del món”.

Per Colmenero, “les oportunitats que ens ha brindat ACCIÓ per assistir al MWC, al TechCrunch o al The Next Web, aporten una facilitat que t'ajuda a estar un pas més endavant i a connectar amb gent amb qui et costaria més d'arribar”.