• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Oportunitats de negoci a França

Informes país

França ofereix oportunitats de negoci en sectors com el de l'alimentació, l'automoció, la logística, l'e-commerce i la distribució, o la química i els plàstics, entre d'altres.

Les exportacions catalanes a França han assolit els 11.225,4 milions d’euros el 2017, un 7,3% més que l’any anterior, que és la xifra més alta de la sèrie històrica. Els productes que Catalunya exporta principalment a França són els vehicles (13,4%), plàstics i manufactures (7,9%) i carn (5,7%).

Oportunitats de negoci a França

Oportunitats per a empreses catalanes a França

 

Alimentació

França és el segon mercat europeu de productes alimentaris ecològics. Les vendes de productes procedents de l'agricultura ecològica pel conjunt dels circuits de distribució van sobrepassar els 8.000 milions d'euros el 2017, un 14,3% més respecte al 2016.

Automoció i moto

El 2017 el mercat de l’automòbil francès ha aconseguit superar els 2,2 milions de nous vehicles venuts amb un creixement del 7% interanual. Aquests bons resultats reforcen les necessitats dels subcontractistes francesos de TIER 1 i TIER 2.

Economia circular

França és un país capdavanter de l'economia col·laborativa a Europa, amb un 36 % d'usuaris de plataformes col·laboratives (a Espanya és del 19%). Segons fonts del Govern francès, el mercat podria multiplicar-se per 20 en els propers 10 anys.

Indústria 4.0 i impressió 3D

El govern francès ha anunciat un fons de 1.500 milions d'euros per desenvolupar la intel·ligència artificial a França. En particular, es fomentarà la salut i la investigació i es busquen col·laboracions a nivell europeu. 

Infraestructures i construcció

L'any 2017 ha marcat el retorn del creixement del sector de la construcció amb el llançament de nous programes de construcció d'habitatges. Noves legislacions tèrmiques i mediambientals també generen oportunitats per a empreses amb solucions sostenibles per a la construcció.

Logística, comerç electrònic i distribució

El dinamisme del sector detall a França continua sent molt rellevant. L'oficina exterior d’ACCIÓ a París compta amb una dilatada experiència en l'obertura de punts de venda de diferents sectors (moda, equipament per a la llar, alimentació, etc.).

Moble i hàbitat

El Govern francès dóna prioritat a mantenir la gent gran al seu domicili propi amb un pla nacional d'adaptació de 80.000 allotjaments finançat amb el desenvolupament d'un sistema d'ajuts. La gent gran que realitza obres d'adaptació de l'habitatge té dret a una deducció fiscal del 25 % de la inversió (equipament + instal·lació).

Paper, cartró i packaging

A França hi ha una forta tendència en la reducció de l'impacte ecològic de l'embalatge, fomentada tant per la reglamentació francesa, cada cop més estricta, com per la demanda dels consumidors. Les empreses usuàries de plàstic busquen solucions innovadores: plàstic biodegradable, noves formes d'embalatge, nous materials, etc.

Química i plàstics

El sector de la química verda a França és transversal i està implantat en molts sectors industrials: agroindústria, automòbil, detergents i cosmètica. Representa una oportunitat de mercat, més especialment en el subsector dels bioplàstics.

Salut i equipaments mèdics

El 2016, la silver economy ja va representar un mercat de 9.200 milions d'euros a França. El Govern francès ha pres mesures per fer front al creixement del nombre de jubilats i ha presentat una estratègia nacional d'e-salut 2020 que suposa una font d'oportunitats per a les empreses innovadores.

Smart Cities

El projecte “Grand Paris” és el projecte urbà i d’infraestructures més importants d'Europa: és el desenvolupament del transport públic de la regió de París amb la creació de més de 200 km de línies de metro automàtic fins al 2030. “Grand Paris” genera oportunitats de negoci en contractació pública per a empreses amb solucions de l’àmbit de les Smart Cities.

Tèxtil i moda

El mercat de teixits tècnics a França representa un 17% del total de la indústria tèxtil i es preveu que aquesta xifra augmenti el 34% de cara al 2020. L'ús i la producció de tèxtils intel·ligents i d'interfícies electròniques adaptables a la roba és cada cop més important a França.

TIC i transformació digital

El pla del govern per promoure la digitalització a França afavoreix la inversió en empreses de fintech, paytech o insurtech. En els últims anys, han arribat a comptar més de 750 empreses d'aquest tipus, i les inversions en startups d'aquests sectors han aconseguit ja més de 220 milions d'euros.

Wellness & beauty

La cosmètica i higiene orgànica és un sector innovador en plena expansió a França. Les empreses que proposen una gamma orgànica per atreure el màxim de consumidors són cada cop més nombroses, i el creixement del nombre de francesos que han comprat aquests productes ha passat del 24% el 2013 al 43% el 2016.

Presentacions