La pime catalana desenvoluparà, conjuntament amb una empresa local, una plataforma digital per oferir 65 cursos en línia per a públic costa-riqueny en els àmbits de l’ofimàtica, els idiomes o l’empresa
- Per aquest projecte, Criteria ha comptat amb el suport d’ACCIÓ, a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Panamà i del Supplier Search Service, un servei de l’agència que connecta empreses internacionals amb proveïdors a Catalunya.
- Amb seu a Barcelona i fundada l’any 2000, Criteria compta amb 66 treballadors i disposa de més de 1.000 referències de continguts formatius en línia.
L’empresa catalana Criteria, especialitzada en la gestió de persones i recursos humans, ha iniciat la seva expansió internacional a l’Amèrica Central a partir d’un acord amb la companyia costa-riquenya Virtual Planet. El projecte consisteix a desenvolupar conjuntament amb la firma de Costa Rica una plataforma d'e-learning, anomenada Akademyc, per comercialitzar fins a 65 cursos aquest 2021, alguns d’ells cocreats amb la pime catalana.
Per a la primera incursió a l’Amèrica Central, Criteria ha comptat amb el suport d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Treball– a través de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Panamà i del Supplier Search Service. Aquest servei, liderat per ACCIÓ, posa en contacte empreses estrangeres que tenen una necessitat amb possibles proveïdors catalans, per tal d’afavorir la seva internacionalització.
Segons el responsable de desenvolupament de negoci de Criteria, Oscar Guilà, “l’interès de Virtual Planet per treballar amb nosaltres ha estat la combinació que podem oferir amb una plataforma molt robusta, l’ampli catàleg que tenim i el ‘look and feel’ molt atractiu del qual disposem”.
A més, l’acord ha permès a l’empresa catalana accedir al soci estratègic de Virtual Planet a Miami, Dental Science Courses, que també farà servir la plataforma de Criteria per oferir contingut científic en línia a odontòlegs, higienistes i auxiliars dentals en aquesta zona dels Estats Units. Concretament, a Miami l’empresa té previst oferir, d’ara fins al 2022, una vuitantena de cursos per a més de 800 professionals.
La pime, amb vint anys de trajectòria en la consultoria de recursos humans i la formació en línia, ha posat l’Amèrica Llatina en el seu punt de mira. De fet, han previst aprofitar el potencial de les més de 1.000 referències de contingut en espanyol que han creat per a clients de tota mena, des de temàtiques científiques, idiomes, habilitats o ofimàtica fins a qüestions relacionades amb les habilitats directives i personals, per aportar més coneixements.
Per a Oscar Guilà, “amb el context actual la transferència de coneixement s’està bolcant al món digital, això s’ha accelerat i és un moment ideal per a nosaltres”. La seva plataforma, que gestiona milers de cursos a l’any, ha permès a l’empresa acumular aquesta experiència en la gestió de campus virtuals i continguts formatius en línia.
La companyia ha assolit l’acord amb Virtual Planet després que els posés en contacte l’Oficina de Comerç i Inversions d’ACCIÓ a Panamà. “Aconseguir clients és el més difícil per a una empresa. Que et presentin a algú que ja ens havia pogut estudiar i estava motivat per comprar té molt valor”, destaca Guilà.
D’altra banda, a partir del Supplier Search Service, ACCIÓ també ha connectat Virtual Planet amb la startup catalana Snackson, amb qui està duent a terme una col·laboració. Snackson, pensada perquè empreses i professionals ofereixin continguts de forma atractiva, és una solució que facilita l’aprenentatge mitjançant una metodologia que combina el microlearning i la gamificació.
Criteria, fundada l’any 2000 a Barcelona, compta actualment amb una plantilla de 66 treballadors. Tot i començar com a entitat de formació per a empreses, la companyia ha anat afegint serveis d’innovació i responsabilitat social mentre produïa continguts e-learning. Més enllà d’introduir-se a Costa Rica, l’any 2020 també va realitzar la seva primera venda a l’Amèrica del Sud amb la virtualització del contingut online d'assignatures de la Universidad Privada del Norte, al Perú. Així mateix, també compta amb socis estratègics a Ciutat de Mèxic i a Colòmbia, on està començant a distribuir els seus productes digitals amb socis locals.
Més enllà d’introduir-se a Costa Rica, l’any 2020 l'empresa també va realitzar la seva primera venda a l’Amèrica del Sud amb la virtualització del contingut online d'assignatures de la Universidad Privada del Norte, al Perú