Casos d'empresa Munich
Les xarxes socials donen una oportunitat de negoci única a les empreses per escoltar i saber què pensa el consumidor final del producte. Munich se n'ha adonat i ho ha aprofitat per enfortir la marca i obrir un canal de vendes personalitzat, Munichmyway, que reforça, a partir de les tendències que hi detecten, les col·leccions que venen en botigues pròpies i alienes.
Idees Força
Les xarxes socials permeten parlar amb el client final que compra el producte, conèixer-ne els gustos i què espera de l'empresa.
No cal ser a Silicon Valley per tenir èxit a Internet. Una empresa que vulgui tenir un perfil de Facebook ha de disposar d’un responsable de projecte i un community manager per interactuar amb els usuaris i aprendre’n, seguint un llibre de ruta propi.
Per vendre en línia cal establir una programació com en qualsevol botiga: tenir un servei d'atenció al client, assegurar els pagaments i donar facilitats de compra. Avantatges: és obert tots els dies de l'any, es cobra abans de vendre, es pot fer feliç el client adaptant-li el producte i es pot saber què es ven més per països. Però si no es fa bé fora de la xarxa, la venda en línia no salva l'empresa.
Tenir fàbrica pròpia permet decidir què entra primer en la línia de producció segons les possibles oportunitats de negoci.
El coneixement de marca es pot reforçar venent en portals de venda outlet en línia perquè s'arriba directament al target de client que interessa.
El director o president de la companyia ha de ser el primer en l’ús de xarxes socials si es decideix que l'empresa hi ha de participar activament.