Idees d'experts Experts
El sector tèxtil català també innova i es redefineix per continuar sent potent. Però quina sortida té una marca ecològica? Com es renova una empresa tradicional per oferir nous productes? Albert Fernández, soci fundador de Concepto Verding, i Lluís Costa, director general de Guasch Hermanos, responen a través de les seves vivències personals al capdavant de les seves respectives empreses.
Idees Força
Els canals de distribució de roba ecològica al nostre país són escassos, i costa donar visibilitat a aquest valor de marca.
Alemanya i el nord d’Europa són els mercats més interessants per a la roba ecològica, juntament amb Estats Units, Anglaterra i el Japó.
És difícil gestionar el llegat històric i reformular-lo. Cal canviar un procés rígid i la majoria d’inversions han de destinar-se a donar-hi la volta.
A través de contractar un dissenyador que sigui director d’art es poden trobar els valors de la marca i transmetre’ls a les noves col·lecions (com ha fet Guasch en incorporar Josep Abril).
La xarxa comercial que ja tens prèviament és la que has d’aprofitar al començament després de la reformulació de l’empresa.
Els mercats europeus del tèxtil són estables. Per tant, l’única manera de créixer és menjar-te l’espai d’algú altre. Per contra, els mercats indi i xinès es troben en creixement.