S'han trobat 2.289 resultats
-
L'Índia, un dels països amb les perspectives d'expansió econòmica més elevades
L'Índia és la segona potència mundial, darrere la Xina, en termes de població (18% de la població mundial), i va en camí de ser-ho en termes econòmics.
08/02/2008
-
Creixent organització del treball en xarxa
Els processos productius es descentralitzen, donen lloc a xarxes globals de producció, a l'especialització durant el procés productiu, que s'intercanvien físicament o electrònicament.
01/02/2008
-
El valor d'una fàbrica feta a mida
Relats, S.A.
Relats S.A. ha aprofitat l'acompanyament de COFIDES per tal de poder créixer internacionalment a Gal·les i a la Xina (amb una fàbrica de 7.000 m2). Aquest acompanyament ha consistit en un préstec de 800.000 euros que s'ha destinat sobretot a capital.
22/01/2008
-
Solucions mediambientals basades en R+D
Ambiensys
Òscar Ribas, soci fundador i conseller delegat d'Ambiensys, va crear aquesta empresa de solucions mediambientals el 2004 com a plataforma per comercialitzar Geiserbox, una tecnologia patentada per aquesta companyia que ha apostat de manera decidida per la recerca i el desenvolupament (R+D).
16/01/2008
-
Internacionalitzar-se per no morir: les re-born global
Les empreses que es redefineixen globals (re-born global) són les empreses consolidades que històricament ja podrien haver viscut un procés d'internacionalització.
14/01/2008
-
Innovació estratègica en el procés d'internacionalització. Anàlisi aplicada en el camp de la innovació
La innovació és un element clau pel creixement empresarial, i tot i ser un element valorat per la majoria d'empreses, no totes saben posar-lo en pràctica posant-lo en el centre del funcionament empresarial. La clau és transformar la cultura de l'empresa, entenent que la innovació va de fora cap a dins.
10/01/2008
-
El sector de l'alimentació i begudes a l'Índia i la Xina: tendències i oportunitats
L'Índia i la Xina són dues economies en creixement cosa que es nota en el mercat alimentari. Algunes característiques comunes serien un major poder adquisitiu de les seves classes mitges en paral·lel a altres sectors de la població més afavorits i l'entrada amb força d'empreses estrangeres.
10/01/2008
-
Fòrum de la Innovació 2007
Aquest llibre resumeix les principals idees recollides durant l'edició del 2007 dels Cicles i el Fòrum a la Innovació, que organitza el CIDEM anualment.
01/01/2008
-
Guia 7è Programa Marc de la Unió Europea
Aquesta guia té l'objectiu de facilitar la participació tant de les empreses com d'altres entitats en el nou Programa Marc de la Unió Europea. En un escenari internacional caracteritzat per l'obertura comercial de les economies, una creixent llibertat de moviment de capitals i un canvi tecnològic vertiginós, cada cop és més difícil que una sola empresa domini totes les tecnologies destinades a assegurar la seva competitivitat a llarg termini.
01/01/2008
-
Gallina Blanca, la selecció acurada a l'hora d'expatriar algú
Gallina Blanca
Es detallen alguns canvis en temes de selecció de personal en relació a la internacionalització: abans no hi havia polítiques definides de selecció de personal per a l'expatriació, es basava simplement en la confiança. A part, els països emergents actuals (a l'Àsia i Àfrica) tenen molta més diferència cultural en relació als altres països europeus.
19/12/2007
-
"S'entén el crèdit documentari de diferents maneres en funció de l'origen"
Francisco Javier Fornt
Les regles cal que recullin les noves practiques de bancs, transportistes i asseguradores, com per exemple el crèdit documentari. A la comissió bancaria de la cambra de comerç internacional es fan les regles en funció de com funciona el món. Hi ha tres maneres d'entendre el crèdit documentari: l'europea (una forma de pagament), l'asiàtica (una forma de finançament) i l'americana (una garantia).
19/12/2007
-
El sector de l'automoció català: creació d'una estratègia de futur
Pedro Nueno
El sector de l'automòbil està molt condicionat pel creixement dels països emergents que estan creant proveïdors locals. La innovació està motivada per dos elements: la legislació i demanda de seguretat i eficiència ambiental, i el mercat i la marca.
19/12/2007
-
Accelerar la internacionalització: les 'born global'
Aquest informe analitza els factors que poden ajudar a accelerar la internacionalització de les empreses, un procés en el qual els empresaris i els directius tenen en un paper clau.
18/12/2007
-
L'alimentació del futur
Aquest article reflexiona sobre com serà l'alimentació del futur, els tipus d'aliments, les dietes, etc. Ho fa tenint en compte els canvis que ja pateix el sector agroalimentari, tant pel que fa als productes gurmet com al menjar diari. Identifica diferents oportunitats per a les empreses catalanes.
10/12/2007
-
El canvi climàtic com un dels elements clau en el turisme del futur
Aquest article analitza els efectes que pot tenir el canvi climàtic sobre el turisme, un dels principals pilars de l’economia catalana. Alguns destins turístics (atractius per la seva cultura, gastronomia, naturalesa, etc.) es poden veure amenaçats.
07/11/2007
Total de pàgines: 153