S’ha iniciat el procés per cobrir una vacant de Director/a de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio.
Missió: Dissenyar i executar l’estratègia de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio amb l’objectiu d’enfortir les relacions comercials, tecnològiques i d’inversió al Japó. Gestió de l’equip, del pressupost i del compte de resultats.
Dependència: Director/a de la Unitat d’Oficines Exteriors, a ACCIÓ Catalunya.
ACCIÓ és l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa, adscrita al Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. El seu objectiu és impulsar la competitivitat i el creixement del teixit empresarial català, a través de la promoció de la innovació, la internacionalització empresarial i l’atracció d’inversions. Disposa d’una xarxa de 40 oficines arreu del món, 7 delegacions a Catalunya i col·labora amb institucions públiques i privades.
Funcions i responsabilitats
- Definir i implementar l’estratègia a mitjà i llarg termini de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio i assegurar la seva alineació amb els objectius d’ACCIÓ. Impulsar la internacionalització, la connexió amb l’ecosistema d’innovació i l’atracció d’inversió estrangera.
- Representar ACCIÓ al mercat de destí, establint relacions institucionals amb l’objectiu de reforçar i potenciar el posicionament de Catalunya i les seves empreses.
- Identificar oportunitats de negoci/mercat i promoure iniciatives que contribueixin al progrés de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio i d’ACCIÓ, millorant els serveis per assolir un major impacte.
- Planificar i/o donar suport a l’execució de projectes de consultoria en promoció comercial, atracció d’inversió estrangera i innovació, incloent accions d’assessorament i captació de clients i inversors.
- Fer el seguiment de l’activitat de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio i informar-ne al/la Director/a de la Unitat d’Oficines Exteriors d’ACCIÓ Catalunya (activitat comercial, recursos humans i econòmics). Proposar accions correctores en cas de desviacions per garantir l’eficiència i el rendiment de l’Oficina.
- Actuar com a responsable (administrador/a) de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio a efectes legals, de gestió d’instal·lacions (si escau), pressupost i personal, per garantir el compliment normatiu i assegurar que totes les activitats es desenvolupin correctament.
- Supervisar i coordinar l’equip de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio, optimitzant la distribució de recursos i la planificació de les activitats. Impulsar el desenvolupament professional de les persones, per assegurar el màxim rendiment i garantir la qualitat dels resultats.
Requisits imprescindibles
- Titulació universitària, preferentment en l’àmbit d’Enginyeria, Empresa-Economia, Comerç Internacional o similar.
- Nivell N2 de japonès (JLPT – Japanese Language Proficiency Test).
- Nivell C1 d’anglès (MCER – Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües).
- Coneixements de català i/o castellà. Es valora especialment el castellà a nivell B2.
- Mínim 7 anys d’experiència professional en l’àmbit del comerç internacional, consultoria, agències de desenvolupament empresarial, atracció d’inversions o similar.
- Mínim 3 anys d’experiència en gestió d’equips.
- Coneixement de la realitat socioeconòmica, empresarial i cultural de Catalunya/Espanya i del Japó.
- Mobilitat i disponibilitat per viatjar dins del Japó i a Catalunya.
- Capacitat d’anàlisi i planificació, orientació al client i als resultats.
- Habilitats de comunicació i interpersonals. Capacitat de negociació i visió de negoci.
- Capacitat de treball en equip i de manera autònoma en un entorn dinàmic i internacional.
Es valorarà favorablement
- Màster o Postgrau en negocis/comerç internacional o coneixements equivalents.
- Residència o permís de treball al Japó.
- Experiència laboral prèvia al Japó, així com una bona xarxa de contactes.
- Experiència en organitzacions similars a ACCIÓ.
* Cal tenir en compte que la feina requereix residir a Tòquio o voltants i que la contractació es durà a terme des de l’Oficina de Comerç i Inversions de Catalunya a Tòquio.
** La persona seleccionada tindrà un contracte laboral indefinit amb un període de prova de 6 mesos.
Les persones interessades, que compleixin els requisits de participació, han d’emplenar el formulari de sol·licitud.
Un cop emplenat el formulari, i abans d’enviar-lo, hi hauran d’annexar el currículum personal i una carta de motivació.
La persona escollida per cobrir la plaça haurà de presentar a l’àrea de Talent i Persones, abans de la seva contractació, els originals de les certificacions acreditatives de les titulacions i formacions esmentades al currículum.
Informació sobre el procés i/o resultat: talentipersones.accio@gencat.cat indicant la referència de la vacant: ref. 2025/51.
Tens tota la documentació?