ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Ucraïna

Un país de trànsit entre la Unió Europea i Rússia

Ucraïna és el país més gran d'Europa, després de la Federació Russa. Es tracta d'un mercat de 42,8 milions d'habitants amb nombrosos recursos naturals i una mà d'obra assequible. Actualment el sector serveis és el que té més pes en l'economia (60 % del PIB), seguit de la indústria (26,4 %). El desenvolupament de les infraestructures és una prioritat del Govern ucraïnès.

Oportunitats de negoci a Ucraïna, a l'Europa oriental i a l'Àsia central

Tèxtil i moda

Ucraïna

Tèxtil i moda


Ucraïna té mercat per marques de roba de segment mitjà/mitjà baix

Els ucraïnesos inverteixen més de 22 % dels seus beneficis en la compra de roba. La quota de marques estrangeres supera la producció nacional.

La venda del sector de moda a Ucraïna té molt potencial per a les marques conegudes, igual que per a les cadenes de venda al detall europees, ja que Ucraïna és un dels països més grans d'Europa amb un elevat nombre d'habitants i, amb la qual cosa, un important potencial de creixement de demanda. Actualment tan sols el 25% de les marques de roba tenen presència a Ucraïna. El país té tradició en la producció de roba i representa possibilitats a les marques catalanes per subcontractar-hi la producció.

Paper, cartró i packaging

Polònia

Paper, cartró i packaging


Packaging: solucions innovadores i personalitzades

A Polònia es registra una demanda d'embalatge innovador i personalitzat en diversos sectors com el farmacèutic i el cosmètic (solucions que faciliten l'aplicació, l'obertura, el dosatge), el de productes prèmium (licors) i el de productes FMCG.

S'observa un interès per embalatge de plàstics, paper, cartró i solucions ecològiques. El creixement del sector d'embalatge està impulsat per un creixent consum intern, canvi de l'estil de vida i tendència a l'alça en l'exportació. Alhora, augmenten els requeriments dels clients que busquen un embalatge cada vegada més sofisticat. Un consumidor de l'Europa occidental consumeix embalatge per un valor d'uns 300-400 EUR a l'any, mentre que a Polònia és d'uns 100 EUR menys, fet que indica el potencial del sector.

Maquinària, metal·lúrgia i béns d'equip

República Txeca

Maquinària, metal·lúrgia i béns d'equip


El sector de la maquinària i de béns d'equip a la Rep. Txeca

Txèquia és un país molt industrialitzat i amb una de les majors rendes per càpita entre els països que es van incorporar a la UE el 2004. Més de 5.200 empreses de maquinària han creat una enginyeria especialitzada i unes tecnologies sofisticades.

S'observa una presència important d'empreses lligades al sector d'automoció. Txèquia s’està convertint en un important centre logístic de components d'automoció a Europa, tant per als països de la Unió Europea com per als països asiàtics. Una economia estable juntament amb nombrosos programes d'incentius per a la indústria han contribuït a atreure empreses com Siemens, ABB, Honeywell o Daikin, que han obert aquí les seves plantes. Txèquia pertany a CECIMO - the European Association of the Machine Tool Industries. La seva posició presenta una oportunitat tant per a les empreses catalanes que vulguin exportar els seus productes com per a les que planifiquin una implantació.

Maquinària, metal·lúrgia i béns d'equip

Bielorússia

Maquinària, metal·lúrgia i béns d'equip


Modernització industrial a Bielorússia

Bielorússia té previst modernitzar les instal·lacions i processos en 37 plantes industrials durant els dos anys amb una inversió de més de 25 mil milions de dòlars estatunidencs.

Des de la presidència, es van prioritzar els projectes de modernització dels tres gegants industrials de transformació de fusta (el 42 % del territori de país són boscos). Està previst invertir en els equips industrials per transformar cel·lulosa (pasta de paper) i fabricar diferents tipus de paper acabat.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci?