• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Bangladesh

Bangladesh, més enllà del tèxtil

El país asiàtic, segon exportador mundial de productes tèxtils, és també una oportunitat per destinar-hi inversions en energia, transport, infraestructures, telecomunicacions i aigua i sanejament, unes àrees en les quals les empreses catalanes poden aportar-hi experiència global i tecnologies d'avantguarda.

Oportunitats de negoci a Bangladesh i a l'Àsia meridional

Química i plàstics

Bangladesh

Química i plàstics


Química i processos per a la indústria tèxtil i la roba

Bangladesh és un país molt important per als tèxtils i les exportacions europees creixen cada vegada més. Un 80 % de les exportacions del país pertanyen a aquest sector i contribueixen amb un 20 % al PIB del país.

Bangladesh té previst obtenir l’estatus de país de classe mitjana l’any 2021 i el sector de Ready made garments (el segon més gran del món després de la Xina) hi tindrà un paper important. Bangladesh s’ha fixat l’objectiu d’aconseguir exportacions de roba de vestir per un valor de 50.000 milions d’USD el 2021. L’Oficina de Promoció d’Exportacions (EPB) afirma que en el darrer any fiscal, FY18, les exportacions totals de Bangladesh van créixer un 5,81 % i van assolir els 36.670 milions d’USD gràcies a l’increment de les exportacions de roba de vestir. Amb molt poca oferta local de químiques, tecnologies i accessoris per a l’elaboració de roba, destaquem aquest segment com un segment de gran oportunitat.

Infraestructures i construcció

Bangladesh

Infraestructures i construcció


Desenvolupament d'infraestructures a Bangladesh

Amb una taxa de desenvolupament del 8 % interanual, Bangladesh creix a un ritme molt positiu. El govern s’està centrant en la millora total de les infraestructures del país.

El Banc Mundial estima que Bangladesh gastarà entre 7.400 milions d’USD i 10.000 milions d’USD l’any fins al 2020 per millorar les seves xarxes elèctriques, les carreteres i el subministrament d’aigua de manera que assoleixin l’estàndard necessari per servir a la seva població en creixement. Només el sector del transport requerirà entre 36.000 i 45.000 milions d’USD en inversions. Altres sectors prioritaris identificats pel Banc Mundial inclouen l’abastiment d’aigua i el sanejament, la gestió de residus sòlids i les telecomunicacions.

Tèxtil i moda

Bangladesh

Tèxtil i moda


Facilitats fiscals a Bangladesh

El govern de Bangladesh està decidit a fomentar el sector del fil dins l’economia del país per tal d'acompanyar la robusta indústria tèxtil i de roba que s'hi està desenvolupant.

Aranzels més baixos, incentius en efectiu, taxes impositives reduïdes, finançament a baix cost, repatriació del capital invertit, instal·lacions d'emmagatzematge consolidat, etc. Aquests són alguns dels avantatges que ha marcat el govern per a les empreses estrangeres que decideixin fabricar al país. En els últims 4 anys, el sector tèxtil de Bangladesh ha augmentat un 15 % anual, i s'espera que augmenti un 15 % anual fins al 2022; així mateix, les importacions han augmentat un 10 % anual en els últims 4 anys.

Tèxtil i moda

Índia

Tèxtil i moda


Índia: teixint el futur

L’Índia és el major productor de cotó i jute del món i el segon productor mundial de polièster, seda i fibra. La inversió estrangera a la indústria tèxtil i de la confecció de l'Índia s'ha més que duplicat en el darrer any.

L’Índia es troba entre els majors productors mundials de tèxtils i peces de vestir. La indústria tèxtil i de la roba domèstica contribueix amb un 2 % al PIB de l'Índia, i representa el 14 % de la producció industrial, el 27 % de les entrades de divises del país i el 13 % de les exportacions del país. La indústria tèxtil i de peces de vestir de l'Índia dona feina a 45 milions de persones i es posiciona com un dels mercats més competitius gràcies als baixos costos de producció i la disponibilitat de matèries primeres.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Àsia meridional: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial