• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Croàcia

Un mercat petit, però estratègic

Dins del grup de repúbliques sorgides de l'antiga Iugoslàvia, Croàcia és el segon país amb més poder adquisitiu i econòmic després d’Eslovènia. Tot i ser un mercat petit de 4,29 milions d’habitants, disposa d’una situació estratègica al sud-est d'Europa. Des de la seva adhesió a la Unió Europea el 2013, s'han previst fortes inversions en infraestructures finançades amb fons comunitaris.

Activitats i missions sobre Croàcia, l'Europa oriental i l'Àsia central

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci a Bòsnia, a l'Europa oriental i a l'Àsia central

Salut i equipaments mèdics

Croàcia

Salut i equipaments mèdics


Equips de diagnòstic i d’instruments mèdics

Al voltant del 90 % de la demanda d’equipament mèdic es satisfà mitjançant la importació, i va registrar un augment durant els últims anys, malgrat el creixement limitat de l’economia durant aquest període.

Actualment està en marxa el projecte de modernització per a la racionalització del sistema sanitari i de la xarxa hospitalària. Cal modernitzar gran part de l’equip de diagnòstic, així com nou equipament quirúrgic. Es preveu la construcció de tres nous hospitals durant el 2018 a Bjelovar, Pula i Rijeka.

Tecnologia per a l'alimentació

Croàcia

Tecnologia per a l'alimentació


Maquinària i equipament per a la indústria agroalimentària

El sector alimentari és el més important de la indústria manufacturera croata, ja que és el que té la facturació més elevada i el que genera més ocupació.

A Croàcia, la indústria manufacturera del sector alimentari inclou més de 3.000 empreses que donen feina a més de 65.000 treballadors. Això fa que es generin oportunitats de negoci per a les empreses de maquinària agrícola i equipament per a la indústria agroalimentària. Pel què fa a productes agroalimentaris, cal destacar les importacions de carn de porc i productes orgànics.

Restauració, turisme, cultura i oci

Croàcia

Restauració, turisme, cultura i oci


Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració

El sector turístic a Croàcia representa el 18 % del PIB del país. Tanmateix, la seva infraestructura turística, relativament escassa i obsoleta, exigeix una inversió creixent.

Segons l’Estratègia de Desenvolupament del Turisme 2020, es preveu una inversió de 7.500 milions d’euros fins al 2020, amb l’augment significatiu de les places hoteleres així com de la seva qualitat (entre 200 i 300 nous hotels i increment de la qualitat en 150 dels existents), cosa que representa oportunitats tant en equipaments com en serveis de planificació, disseny i gestió. També es preveu que la inversió en el sector es beneficiï significativament de gran part dels fons de la UE.

Restauració, turisme, cultura i oci

Polònia

Restauració, turisme, cultura i oci


Alt rendiment i professionalització

El Govern polonès, amb l’ajuda i el compromís de la Unió Europea, ha iniciat programes diferents per potenciar l’esport al país.

L’objectiu és impulsar valors de salut i benestar, normalitzar l’esport i promocionar el país a escala mundial, amb el finançament de l’esport d’alt rendiment. El sector dels esports, pel que fa a productes i a serveis recreatius, és fort al país i es preveu que creixi amb el suport de les inversions del sector públic. El sector s’encamina cap a la professionalització, motiu pel qual els productes especialitzats i el suport en serveis relacionats amb l’alt rendiment, són els que el país més demanda.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Croàcia: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial