• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Finlàndia

El país nòrdic que acumula rècords

Finlàndia gaudeix d'una de les economies més competitives del món. L'únic país nòrdic que es troba a la zona euro té un sistema fiscal atractiu i un sistema educatiu excel·lent. També ha obtingut la puntuació més alta en l'índex de sostenibilitat mediambiental que atorga el Fòrum Econòmic Mundial.

Activitats i missions sobre Finlàndia i l'Europa occidental

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimarts, 27 novembre 2018

Oportunitats de negoci a Finlàndia i a l'Europa occidental

Mobile & Gaming

Dinamarca

Finlàndia

Suècia

Mobile & Gaming


El boom del gaming als països nòrdics

Creix la demanda en la indústria dels videojocs als països nòrdics. Suècia és el país líder, seguit per Finlàndia i Dinamarca. A més, a Suècia hi ha el clúster més gran dins d’aquesta indústria.

Els beneficis a la indústria dels videojocs a Suècia es van incrementar en un 15 % entre 2016 i 2017, i els llocs de treball en el sector van augmentar un 24 %. Hi ha diverses fires a Suècia relacionades amb la indústria dels videojocs. Destaquen Nordic Game 2019 i Scandinavian Gaming Show. Alguns casos d’èxit als països nòrdics són: Minecraft (Suècia), Angry Birds (Finlàndia), Clash of Titans (Finlàndia) i Candy Crush Saga (Suècia).

TIC i transformació digital

Finlàndia

Suècia

TIC i transformació digital


Forta aposta pel 5G als països nòrdics

La regió nòrdica és una de les regions més digitalitzades del món, i hi ha un interès per convertir-se en pioners en l’ús del 5G.

Tots els països van establir un pla d’acció que pretén afavorir el desenvolupament de noves instal·lacions de 5G, eliminar obstacles per a l'expansió de la xarxa i afavorir el desenvolupament del 5G en transport, comunicacions de vital importància, automatització avançada en la indústria manufacturera i energia.

Alimentació especialitzada i gurmet

França

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes i ingredients naturals i ecològics

França és el segon mercat europeu de productes alimentaris ecològics. El govern i els consumidors francesos donen cada vegada més importància als productes alimentaris ecològics.

El mercat de productes procedents de l'agricultura ecològica va representar més de 9.000 milions d'euros el 2018, amb un creixement del 13 % en un any. El 71 % dels francesos consumeixen com a mínim un producte biològic al mes. Pel que fa als distribuïdors d'aquest tipus de productes, els súpers i hipermercats especialitzats en productes ecològics van passar de 1.325 botigues el 2017 a 1.637 el 2018: un creixement clar que també es dona en els hipermercats de les marques més grans i conegudes, que augmenten la seva venda de productes ecològics, que s'espera que constitueixin fins a un 11 % de la seva facturació.

Moble i hàbitat

Itàlia

Moble i hàbitat


Itàlia, l'aparador el disseny

Itàlia és un dels líders en la producció mundial de mobles i disseny; a més de tenir un mercat interior molt potent, és la referència i l’aparador del sector per a tot el món.

El perfil del consumidor italià està marcat per un alt nivell d'exigència en qualitat i innovació. En els últims anys s'ha observat un augment de la demanda interna i es preveu també un increment de les importacions. Malgrat la competència italiana, si les empreses catalanes volen consolidar la seva imatge internacional, haurien d'estar presents al mercat italià, on se celebra la fira més important del sector, “Il salone del mobile”, autèntic aparador mundial. Es presenten oporunitats per a les empreses catalanes amb un fort component de disseny i/o innovació.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Finlàndia: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial