Una economia que vol fer-se gran
Amb una població de 10,8 milions d’habitants (2020), Jordània ha definit una estratègia nacional (Jordània 2025) amb l’objectiu de consolidar i fer créixer l’economia. Entre d’altres, el govern vol reduir el deute públic, augmentar la competitivitat empresarial per atraure nova inversió estrangera, incentivar les petites i mitjanes empreses i incrementar la participació de la dona al mercat de treball.
El mercat és madur, però hi ha oportunitats de negoci per a les empreses catalanes que ofereixen productes alimentaris competitius.
Desplegar més opcions de Jordània importa aproximadament el 98 % dels aliments que consumeixA Jordània no li queda més remei que guardar els aliments i begudes importants. En comparació amb altres productors del món, els productors catalans tenen una bona oportunitat de negoci de ser i continuar sent competitius en aquest sector. Sobretot, s'hauran d'importar fruites i verdures d'Europa per mantenir una certa qualitat, enfront dels productors del sud d'Àsia, etc.
Amagar més opcions de Jordània importa aproximadament el 98 % dels aliments que consumeix