L'alimentació, el sector industrial líder

Catalunya concentra un dels clústers d'alimentació més grans d'Europa, que té en la carn el seu màxim protagonista. El sector està en transformació constant per adaptar-se als nous gustos dels consumidors.

Oportunitats de negoci vinculades a l'alimentació

Hong Kong

Hong Kong

Alimentació

Alimentació especialitzada i gurmet

Vins, caves i begudes


Alimentació especialitzada i gurmet

Hong Kong és un mercat depenent de les importacions, amb un 95 % de productes alimentaris i begudes importats de tot el món.
La producció local només representa el 7,8 % de verdures i el 7,1 % de carn de porc del consum local. La regió es troba oberta a tot tipus de productes alimentaris en el segment gurmet com ara: formatges, trufes, safrà, caviar, salses, conserves, xarcuteria, dolços, etc. Evidentment, els vins i altres begudes i olis també s’inclouen. Els productes espanyols més coneguts són els més típics: pernil ibèric, oli d’oliva i vins.
Singapur

Singapur

Alimentació

Alimentació especialitzada i gurmet

Logística, e-commerce i distribució


Béns de consum i productes d'alimentació

Segons un estudi de PWC, més d'un terç de les famílies de Singapur guanyaran l'any 2018 més de 150.000 USD anuals, amb la demanda generada corresponent per a productes de consum, béns per a la llar i productes d'alimentació de qualitat.
Durant dècades, Singapur ha estat la principal destinació de shopping d'Àsia i encara manté aquest rol, tot i la forta competència del consum a través de mitjans electrònics, particularment via telefonia mòbil. A l'elevat poder adquisitiu de la població local cal doncs afegir el consum efectuat pels visitants de països veïns del Sud-est Asiàtic, així com de l'Índia i particularment de la Xina.
Sud-àfrica

Sud-àfrica

Alimentació

Alimentació especialitzada i gurmet

Logística, e-commerce i distribució


Productes de consum a Sud-àfrica

Sud-àfrica és coneguda com la porta d'entrada a l'Àfrica austral. Es tracta d'un mercat on les cadenes de gran distribució juguen un paper cada vegada més important, algunes d'elles amb una forta presència en altres mercats africans.
El mass market és un sector de l'economia sud-africana que ha experimentat un gran creixement els darrers anys, estimulat per l'important creixement de la classe mitjana i la varietat en els gustos dels consumidors. Els sectors d'alimentació i begudes, i el gurmet en particular, mostren un gran creixement a Sud-àfrica i representen grans oportunitats per als productes d'importació.
Ghana

Ghana

Alimentació

Vins, caves i begudes


Alimentació i consum a l'Àfrica occidental

Gràcies a l'increment recent de la classe mitjana i del seu poder adquisitiu, ha augmentat de forma important la demanda de productes de consum i d'alimentació de més qualitat.

La indústria alimentària local encara és incipient i no pot absorbir aquesta nova demanda. De fet, actualment més del 70 % dels productes s'importen de l'estranger. Hi ha oportunitats per a les empreses d'alimentació que vulguin exportar a aquest país, sobretot en productes d'alimentació, especialment que tinguin conservació llarga, productes congelats, productes de consum diari, begudes alcohòliques i no alcohòliques. Observem l'obertura de nous centres comercials i cadenes de supermercats amb un creixement destacable aquests últims anys per cobrir les necessitats de la classe mitjana en creixement.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Alimentació: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial