Un sector dinàmic i internacional

La posició geoestratègica de Catalunya al sud d'Europa fa que gaudeixi d'un sector logístic fort i competitiu, amb infraestructures de primer ordre com l'Aeroport del Prat o el Port de Barcelona, entre d'altres.

Oportunitats de negoci vinculades a la logística, l'e-commerce i la distribució

Panamà

Panamà

Alimentació

Alimentació especialitzada i gurmet

Logística, e-commerce i distribució


Productes alimentaris per a gran consum, canal restauració i canal gurmet

Els canals distribuïdors gran consum i restauració són receptius a productes alimentaris gurmet i mass-market catalans.
Un ecosistema de 5 grans grups de gran distribució (Grupo Rey, Riba-Smith, Super99, Grupo Machetazo i Extra) i de 6 grups centrats en canal restauració-horeca (Tagaropoulos, HT Zanetatos, Hermanos Zacay, Importadora Nimar, Proserv, Hermanos Gago) valora la incorporació de nous productes: hi tenen mercat el producte fresc (fruita dolça), productes gurmet i els aliments dietètics/bio. La presència de comunitats expatriades a Panamà Ciutat ha incentivat aquests grups distribuïdors a ampliar les seves categories amb productes d'origen europeu (marques reconegudes al mercat espanyol).
Vietnam

Vietnam

Logística, e-commerce i distribució


Un sector retail en auge

L'augment del nombre d'empreses estrangeres al mercat retail vietnamita ha animat moltes empreses locals a invertir més en les seves carteres de productes i processos operatius per poder-hi competir.

Es preveu que el mercat del retail vietnamita tingui una evolució positiva pel que fa a inversions estrangeres i vendes. A més, gràcies a la combinació de factors polítics i econòmics de suport al sector, el creixement econòmic, l'augment de la població de classe mitjana, la urbanització i els estàndards de qualitat més alts, també hi haurà un augment del consum local. Per tant, les empreses estrangeres que inverteixin en el sector retail vietnamita no només trobaran un país en què produir i exportar a altres països, sinó també un important mercat de consumidors locals.

Austràlia

Austràlia

Logística, e-commerce i distribució


La logística és clau per a l'economia australiana

A causa de la seva localització, l'eficiència de la indústria logística d'Austràlia és vital per a la productivitat i el benestar del país.

La competitivitat econòmica del país està estretament relacionada amb la qualitat de les infraestructures: ports, vies de ferrocarril, carreteres i aeroports que enllacen i transporten béns i serveis australians als mercats nacionals i estrangers, i viceversa. Totes les indústries del país necessiten en més o menys mesura de serveis logístics i, en concret, és un element clau per a tres de les quatre principals indústries del país: mineria, construcció i fabricació. En els pròxims anys, Austràlia s'enfrontarà a diversos reptes, inclosos el creixement de la població, l'augment de la demanda interna i externa de productes, i els canvis tecnològics que presenten noves oportunitats per a les empreses del sector.

Índia

Índia

Logística, e-commerce i distribució


Un país idoni per invertir en retail i comerç electrònic

El retail és la indústria més gran de l'Índia i representa actualment més del 10% del PIB del país i el 8% del total de l'ocupació.

A l'Índia, el retail ha experimentat una gran transformació i un gran creixement en els darrers 10 anys, així com el comerç electrònic, que té un ritme de creixement anual compost elevat, del 30%. Amb la segona població més gran del món, una classe mitjana de 600 milions de persones, l'augment de la urbanització, dels ingressos de les llars, dels clients situats en entorns rurals connectats i de la despesa dels consumidors, l'Índia és un dels millors països per invertir en retail i comerç electrònic.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Logística, e-commerce i distribució: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial

Serveis per fer negoci en l'àmbit de la logística, l'e-commerce i la distribució