ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa

Un àmbit dinàmic i internacional

Oportunitats de negoci vinculades a l'àmbit de la logística, e-commerce i distribució

Eslovènia

Eslovènia

Logística, e-commerce i distribució


Logística, comerç electrònic i distribució

Eslovènia ha establert com a prioritari la creació d’un hub logístic per a empreses internacionals interessades a introduir-se en el mercat de la UE.

Desplegar més opcions de Logística, comerç electrònic i distribució

Juntament amb la modernització del ferrocarril i les carreteres, el pla eslovè de desenvolupament inclou 17.000 milions d’euros fins al 2030 per a la millora de les instal·lacions logístiques i de transport, juntament amb el pla nacional de desenvolupament del transport, així com la digitalització del transport i la logística.

Amagar més opcions de Logística, comerç electrònic i distribució
Colòmbia

Colòmbia

Logística, e-commerce i distribució


Logística i comerç electrònic

Colòmbia disposa d'una ubicació estratègica al mig del continent, amb accés als dos oceans. A més disposa d'una indústria amb presència regional i d'una classe mitjana que incrementa el consum en línia, cosa que genera nous reptes d'últim quilòmetre.

Desplegar més opcions de Logística i comerç electrònic
La complexitat orogràfica de Colòmbia al costat d'unes infraestructures que encara estan per acabar, així com la potencialitat d'accés amb TLC i aliances duanares a mercats internacionals, fan de Colòmbia un país amb una alta necessitat de solucions logístiques que millorin els costos i el temps, a més d'optimitzar solucions d'últim quilòmetre per a la gran demanda provinent del comerç electrònic al país.
 
La pandèmia de la COVID-19 ha accelerat la consolidació de la venda en línia, la qual cosa fa de Colòmbia el quart país en vendes en línia de la regió. Colòmbia ofereix un mercat amb poques barreres d'entrada, que faciliten comerç interfronterer.
Amagar més opcions de Logística i comerç electrònic
França

França

Logística, e-commerce i distribució


Digitalització de la venda al detall

La digitalització del comerç independent es va accelerar en un temps rècord el 2020. Per liderar aquesta transformació, múltiples marques del sector estan en el focus d'atenció per part de les empreses.

Desplegar més opcions de Digitalització de la venda al detall

El sector de la venda al detall està molt lligat al comerç electrònic i el context actual evidencia que cal digitalitzar el comerç tradicional. En la venda al detall de més volum, les tendències giren entorn de la IA, les dades massives i la RV per a hiperpersonalitzar productes i millorar el procés de compra. També prenen importància nous conceptes com el pagament invisible/automatitzat (amb el mòbil o contactless), el comerç conversacional, l'entrega prèmium o ecològica de productes i la robotització dels magatzems. Avui dia, els gegants del web, les marques tradicionals, els editors del mercat web o la tecnologia de la venda al detall volen ajudar les petites empreses i aprofitar les oportunitats inherents a la seva transició digital.

Amagar més opcions de Digitalització de la venda al detall
Kènia

Kènia

Logística, e-commerce i distribució


S'espera que el sector logístic arribi als 5.000 milions de USD el 2023

A banda del desenvolupament de la infraestructura amb la construcció de carreteres inter i/o intraregionals i de connexions ferroviàries, aèries i marítimes, el Govern de Kenya treballa en la digitalització del sector del transport i la logística.

Desplegar més opcions de S'espera que el sector logístic arribi als 5.000 milions de USD el 2023

L'estratègia de digitalització també s'aplica al sector de les infraestructures, per fer-les més assequibles, accessibles, resilients i fiables. Un exemple és la introducció d'una plataforma de dades electròniques del Sistema de Gestió Integrada del Transport per part de l'Autoritat Nacional de Transport i Seguretat, que permet harmonitzar les operacions dels departaments vinculats al transport per carretera i gestionar la seguretat viària. La digitalització de cadenes de subministres amb implicació dels sectors públic i privat ha creat casos d'èxit, com en els serveis de transport de mercaderies i logística o de lliurament en empreses com Sendy. Per tant, es preveuen oportunitats perquè empreses catalanes proveeixin solucions digitals.

Amagar més opcions de S'espera que el sector logístic arribi als 5.000 milions de USD el 2023

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Àmbit de la logística, e-commerce i distribució: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial