Amb l'entrada en funcionament de la nova plataforma logística, Catalunya es consolida com el principal hub logístic de la companyia, on hi ha creat 200 llocs de treball directes, xifra que preveu duplicar en els pròxims mesos
- Per aquest projecte d’expansió, Lidl ha comptat amb el suport d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball).
La multinacional alemanya Lidl ha posat en marxa la seva nova plataforma logística a Martorell (Barcelona), on ha invertit 140 milions d’euros. Es tracta, així, de la inversió logística més gran de Lidl a Espanya des de la seva arribada fa més de tres dècades. L'entrada en funcionament del magatzem ha suposat la creació de 200 nous llocs de treball, xifra que la companyia preveu duplicar els pròxims mesos fins als 400, una vegada la instal·lació estigui plenament operativa.
Per aquest projecte d’expansió, Lidl ha comptat amb el suport d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-.
Situat al polígon industrial Ca Xàmenes, el nou centre logístic s'erigeix sobre una parcel·la de més de 126.000 m² i compta amb una superfície construïda de més de 66.000 m², 144 molls de càrrega i capacitat per gestionar 120.000 palets mensuals. A banda, el magatzem compta amb més de 5.800 m² de panells solars destinats a autoconsum, que cobriran fins a un 30% de les necessitats energètiques de l’empresa.
Catalunya es consolida com el principal hub logístic de la companyia a Espanya, amb tres centres operatius, inclosos els de Montcada i Reixac (Barcelona) i Constantí (Tarragona).
Des del nou magatzem de Martorell, Lidl reforçarà la seva capacitat operativa a Catalunya, l’Aragó, Navarra i les Illes Balears, amb previsió de proveir progressivament fins a 130 botigues en aquests territoris. El magatzem ha començat la seva activitat amb el subministrament a una trentena de punts de venda a Catalunya i l’Aragó, i ampliarà la seva cobertura en fases successives. Aquest nou actiu logístic respon a la necessitat d'adequar els recursos de distribució al ritme d'expansió de la companyia, que preveu obrir 50 nous punts de venda a Espanya durant 2025. D'aquestes, unes 40 seran nous establiments i la resta, modernitzacions i ampliacions de la xarxa actual.
Amb aquesta nova infraestructura, la companyia arriba als 14 magatzems a tot Espanya, una xarxa logística que proveeix a més de 700 botigues. La multinacional suma una inversió acumulada de més de 1.500 milions d'euros en els últims cinc anys, destinada a ampliar la seva xarxa logística i de botigues al país.
A Catalunya, Lidl compta amb prop de 130 botigues, més de 4.000 treballadors i una xarxa de 170 proveïdors. D’acord amb la multinacional, la seva activitat té un impacte de vora 1.400 milions d’euros sobre l’economia catalana i també contribueix a la creació de prop de 28.000 llocs de treball anuals —entre ocupacions directes, indirectes i induïts—.
A Catalunya, Lidl compta amb prop de 130 botigues i més de 4.000 treballadors