ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Bòsnia i Hercegovina

El soci comercial per al sud-est d'Europa

Coneix l'oficina d'ACCIÓ que t'ajudarà a fer negoci a Bòsnia i Hercegovina

Oportunitats de negoci a Bòsnia i Hercegovina, a l'Europa oriental i a l'Àsia central

Tèxtil i moda

Rússia

Tèxtil i moda


Tèxtil i moda: esportiva, nupcial, accessoris i materials

La confecció de roba és de poca rellevància a Rússia i suposa només el 0,23% del PIB nacional, l'única excepció seria la confecció d'uniformes i vestimenta laboral. Rússia és un important importador de roba.

Desplegar més opcions de Tèxtil i moda: esportiva, nupcial, accessoris i materials

"La crisi provocada per la covid-19, multiplicada per la tendència dels últims anys de la moda de l'estil de vida saludable, va tenir com a resultat un marcat creixement del mercat de la moda esportiva. A més, es nota molt interès cap a la moda nupcial, en la qual Catalunya ocupa la seva veta. Gairebé totes les marques de roba estan duplicant les vendes en línia i els mercats web més importants, per contra, estan obrint les seves primeres botigues físiques.

Així mateix, la passamaneria i els accessoris són productes sol·licitats a Rússia per a la indústria local igual que els teixits de disseny i els teixits tècnics especials."

Amagar més opcions de Tèxtil i moda: esportiva, nupcial, accessoris i materials
Cosmètica, benestar i economia silver

Azerbaidjan

Cosmètica, benestar i economia silver


La cura personal està en auge

Les importacions àzeris en el sector cosmètic estan creixent contínuament en els últims anys, amb una taxa mitjana anual del 12% entre el període 2016 i 2020. Les empreses catalanes poden gaudir d'aquest mercat en auge.

Desplegar més opcions de La cura personal està en auge

Les importacions àzeris en el sector cosmètic el 2020 van representar 140 MUSD des del món, amb una taxa de creixement mitjana anual del 12% en els últims 5 anys (2016-2020). Els grups de producte més importats en valor van ser preparats capil·lars, preparats de bellesa, maquillatge i per a la cura de la pell, preparacions per a manicures o pedicures, mescles de substàncies odoríferes, preparacions per afaitar o per a abans o després de l'afaitada, desodorants corporals, preparacions per al bany, depilatoris i altres preparats de perfumeria, tocador o cosmètica, perfums i aigües de tocador, preparacions per a higiene bucal o dental.

Amagar més opcions de La cura personal està en auge
Paper, cartró i packaging

Polònia

Paper, cartró i packaging


Packaging: solucions innovadores i personalitzades

A Polònia es registra una demanda d'embalatge innovador i personalitzat en diversos sectors com el farmacèutic i el cosmètic (solucions que faciliten l'aplicació, l'obertura, el dosatge), el de productes prèmium (licors) i el de productes FMCG.

Desplegar més opcions de Packaging: solucions innovadores i personalitzades

S'observa un interès per embalatge de plàstics, paper, cartró i solucions ecològiques. El creixement del sector d'embalatge està impulsat per un creixent consum intern, canvi de l'estil de vida i tendència a l'alça en l'exportació. Alhora, augmenten els requeriments dels clients que busquen un embalatge cada vegada més sofisticat. Un consumidor de l'Europa occidental consumeix embalatge per un valor d'uns 300-400 EUR a l'any, mentre que a Polònia és d'uns 100 EUR menys, fet que indica el potencial del sector.

Amagar més opcions de Packaging: solucions innovadores i personalitzades
Alimentació

Rússia

Alimentació


Sector alimentació: interès en els productes mediterranis

La distribució al detall agroalimentària representa un 50% de tota la venda al detall russa i puja al 16% del PIB nacional. El mercat mostra uns clars vestigis de maduresa i consolidació i no supera des de 2016 més del 3% del creixement sectorial.

Desplegar més opcions de Sector alimentació: interès en els productes mediterranis

Els productes d'interès: els mediterranis oli d'oliva i olives segueixen sent de molt interès per als russos, però el 70% de les seves vendes és a granel i/o de fabricació de marca blanca. Els vins i sobretot els caves són també de molt interès per als russos, igual que les conserves que formen part de la dieta tradicional russa com, per exemple, el tomàquet de tipus italià, els cigrons, etc. La moda de portar un estil de vida saludable fa que any rere any pugin les vendes de les conserves de tonyina. Cal esmentar els dolços, ja que, tot i que Rússia exporta aquests productes més que el doble que n’importa, persisteix un patent interès en tot tipus de gominoles, núvols i altres llaminadures que es distribueixen com a FMCG.

Amagar més opcions de Sector alimentació: interès en els productes mediterranis

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Europa oriental i Àsia central: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial