• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Tailàndia

La transformació industrial al sud-est asiàtic

Tailàndia és el tercer mercat del sud d'Àsia per grandària i segon per rang del PIB. L'economia del país ha passat de tenir una base agrícola a ser una plataforma de fabricació intensiva de mà d'obra, sobretot de tèxtils, calçat, components electrònics i d'autoparts.

Oportunitats de negoci a Tailàndia, al sud-est asiàtic i a Oceania

Paper, cartró i packaging

Indonèsia

Tailàndia

Paper, cartró i packaging


Packaging i tractament dels aliments

Indonèsia és el quart país més gran del món, amb població jove, urbanització ràpida i canvis de costums. Tailàndia és un dels principals exportadors mundials d'agroproductes.

Una conseqüència directa d'aquesta evolució és el canvi d'hàbits en alimentació, en particular l'augment del consum d'aliments empaquetats per al seu consum ràpid. S'estima que de 101.000 milions d'unitats el 2016, el país passarà a produir-ne 130.000 milions el 2020, un creixement acumulatiu anual del 5,2 %. El mercat domèstic de Tailàndia és més petit. No obstant això, el país ho compensa amb escreix perquè és un dels principals exportadors internacionals del sector de l'alimentació, sobretot en productes poc elaborats (arròs, tonyina, marisc, pinya i pollastre), però també en productes elaborats i precuinats

Salut i equipaments mèdics

Tailàndia

Salut i equipaments mèdics


Tecnologies mèdiques a Tailàndia

Tailàndia va ser el primer país de la regió asiàtica a desenvolupar el turisme mèdic, amb el primer centre acreditat JCI i actualment en té 61.

A Tailàndia, especialitats com la cirurgia cosmètica, l’ortopèdia, la cardiologia, la medicina reproductiva i la cirurgia espinal estan ben desenvolupades i requereixen d'equipaments de primer ordre per mantenir el país al més alt nivell de competitivitat enfront dels seus competidors regionals.

Logística, e-commerce i distribució

Indonèsia

Logística, e-commerce i distribució


E-commerce a Indonèsia

Segons la consultora McKinsey, el comerç electrònic a Indonèsia passarà dels 8.000 milions d'USD el 2017 a 65.000 el 2022.

Des de l'inici de les estimacions el 2015, el volum de compra en línia s'ha duplicat anualment. Tot i així, només un 15 % de la població realitzava compres en línia el 2018. Amb el progressiu creixement de les rendes i de l'ús d'Internet per capita, les previsions de l'evolució de l'e-commerce són de fort creixement. Hi contribueix la dificultat logística del país: amb més de 13.000 illes, la compra per Internet facilita als consumidors l'accés a productes que altrament resultarien massa cars en botiga física o directament no es podrien trobar.

Materials i matèries primeres

Vietnam

Materials i matèries primeres


Indústria minera i tecnologies de purificació del medi ambient

Vietnam és un país amb quantitats abundants de diversos minerals (ferro, carbó, manganès, coure, zinc, pedres calcàries, etc.), situats de manera dispersa a les regions del nord i del centre.

Tot i que la demanda de minerals continua sent important, especialment en el cas del carbó per a la generació d’electricitat, la preocupació creixent pel medi ambient ofereix oportunitats de negoci relacionades amb el sector, com per exemple el desenvolupament de tecnologies avançades de purificació que puguin utilitzar les indústries energètiques. Malgrat aquesta preocupació, la necessitat d’energia i metalls per part de Vietnam hauria de garantir que la mineria continuï sent una indústria central.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci?