ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Japó

La potència del sol naixent

El Japó és la tercera economia mundial, darrere dels Estats Units i de la Xina. 172 milions d'habitants amb un alt poder adquisitiu el fan un dels mercats més atractius per fer-hi negocis i invertir-hi.

Oportunitats de negoci al Japó i a l'Extrem Orient

Química i plàstics

Japó

Química i plàstics


Noves tecnologies i solucions per a reciclatges de plàstics

La societat japonesa s'està conscienciant de la necessitat de controlar l'ús de plàstics i incrementar-ne el reciclatge. Es prohibeix la distribució gratuïta de bosses plàstic en supermercats a partir de juliol de 2020.

Desplegar més opcions de Noves tecnologies i solucions per a reciclatges de plàstics

Tecnologia per reciclar en el sector de químics orgànics, tecnologia de sensors per detectar contaminació d'aire i aigua o tecnologia per a mineria d’abocador són unes de les tecnologies buscades. També moltes empreses químiques busquen nous materials o ús de materials innovadors que les empreses japoneses tenen.

Amagar més opcions de Noves tecnologies i solucions per a reciclatges de plàstics
Smart Cities

Japó

Smart Cities


Nova aposta per l’e-government

El nou govern de Suga ha posat com una de les prioritats la promoció de la digitalització de l'administració (e-government).

Desplegar més opcions de Nova aposta per l’e-government

Per a la reconstrucció de ciutats i infraestructures, de cara al futur tindran oportunitats els materials, els productes o les tecnologies relacionats amb les ciutats intel·ligents, amb l'eficiència energètica, la mobilitat sostenible i les energies renovables.

Amagar més opcions de Nova aposta per l’e-government
Vins, caves i begudes

Japó

Vins, caves i begudes


Vi, cava i aperitius

L'any 2019, va entrar en vigor el tractat de lliure comerç entre la UE i el Japó (EPA). La tassa aranzelària de vi va ser eliminada des del primer dia del tractat i els vins europeus són cada dia més consumits al Japó.

Desplegar més opcions de Vi, cava i aperitius

Aquest canvi està causant una situació molt més competitiva que abans per a vins i caves que intenten a arribar al mercat a partir d'ara. L’oficina de Tòquio intenta un enfocament col·lectiu l'any 2021 per connectar cellers de vins i caves catalans amb importadors japonesos: "Catalan Wine Japan". Productes de la gastronomia mediterrània, com el pernil, les olives, etc., s’acolliran més com a productes quotidians i familiars, a mesura que augmenti el consum de vi i cava.

Amagar més opcions de Vi, cava i aperitius
Logística, e-commerce i distribució

Japó

Logística, e-commerce i distribució


El mercat de comerç electrònic és encara verd a Japó

Pel que fa als canals de comerç electrònic, comencen a tenir ocasions que productes estrangers explorin possibilitats de comerç electrònic.

Desplegar més opcions de El mercat de comerç electrònic és encara verd a Japó

Per als productes digitals, hi hauria més possibilitats de provar comerç electrònic que productes consumidors ordinaris, com ara productes d'alimentació, moda, o begudes. Els sectors logístics i da distribució són sectors complicats amb barreres per a les empreses estrangeres al Japó. Per a aquests productes ordinaris, els canals de comerç electrònic competeixen amb els importadors clàssics i podrien causar problemes.

Amagar més opcions de El mercat de comerç electrònic és encara verd a Japó

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Japó: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial