• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Japó

La potència del sol naixent

El Japó és la tercera economia mundial, darrere dels Estats Units i de la Xina. 172 milions d'habitants amb un alt poder adquisitiu el fan un dels mercats més atractius per fer-hi negocis i invertir-hi.

Activitats i missions sobre el Japó i l'Extrem Orient

Dimecres, 03 juliol 2019
Divendres, 08 novembre 2019

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci al Japó i a l'Extrem Orient

Biotecnologia

Japó

Biotecnologia

Wellness & Beauty


Ciències de la vida, assistència sanitària i biotecnologia

L’escala del mercat de la indústria biotecnològica al Japó és de 24.000 milions d’euros, i el govern desitja expandir-lo i multiplicar el seu valor per sis abans del 2030.

En conseqüència, es busquen i desenvolupen diferents formes de col·laboració amb les empreses i els clústers estrangers, de tal manera que aquest mercat ofereix molt bones oportunitats per a les empreses catalanes més innovadores. Aquesta oportunitat s'estén a les empreses d'assistència sanitària (Healthcare), ciències de la vida (Life Science) i bellesa (Beautycare).

Salut i equipaments mèdics

Japó

Salut i equipaments mèdics


Sector mèdic i d’assistència

La nova tecnologia i les noves solucions amb diagnòstic mèdic, la robòtica a mida i els dispositius intel·ligents, etc. es podrien introduir en el món del negoci de l’atenció sanitària.

El Japó afronta l’escassetat crònica de recursos humans d’assistència mèdica i d’infermeria, malgrat l’increment constant de població de la tercera edat. Hi ha una demanda urgent de solucions tecnològiques per mantenir l'estructura actual amb la màxima eficàcia i accessibilitat.

Vins, caves i begudes

Japó

Vins, caves i begudes


Vi, cava i aperitius

L’acord de lliure comerç UE-Japó (EPA) va entrar en vigor el mes de febrer de 2019. El vi i el cava són productes que gaudeixen de l’exempció immediata d’impostos aranzelaris, especialment els de gamma econòmica.

Aquest canvi és una oportunitat esperada per finalment poder competir amb els productes xilens, que s’han vist afavorits durant aquests anys pel que fa als aranzels. La introducció de més varietat de productes europeus influirà en el gust dels consumidors japonesos. Productes de la gastronomia mediterrània, com el formatge, el pernil, les olives, etc., s’acolliran més com a productes quotidians i familiars, a mesura que augmenti el consum de vi i cava.

Smart Cities

Japó

Smart Cities


Societat sostenible

A l'espera dels Jocs Olímpics de Tòquio 2020, amb una disminució de la població nacional i, al mateix temps, amb un augment de turistes estrangers, el Japó es troba en fase de reconstruir ciutats i infraestructures per al futur.

Per a la reconstrucció de ciutats i infraestructures de cara al futur tindran oportunitats els materials, els productes o les tecnologies relacionats amb les ciutats intel·ligents, amb l'eficiència energètica, la mobilitat sostenible i les energies renovables.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Japó: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial