• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Montenegro

Preparant la cursa cap a la Unió Europea

Montenegro és una de les economies amb més potencial de creixement a mig termini. Com a país candidat a la Unió Europea, on podria obrir-s'hi pas l'any 2020, rep importants ajudes per a la millora d'infraestructures i la reforma de les administracions.

Activitats i missions sobre Montenegro, l'Europa oriental i l'Àsia central

Dimecres, 03 juliol 2019

Consulta la informació d'activitats anteriors

Oportunitats de negoci a Montenegro, a l'Europa oriental i a l'Àsia central

Smart Cities

Rússia

Smart Cities


Smart city: know-how i tecnologia

La ciutat de Moscou es posiciona com a líder regional de tecnologies smart, aspecte el qual està impulsant certes pautes per al desenvolupament urbanístic al país.
Certs productes poden presentar un interès especial, com ara: sensors resistents a la intempèrie i trashing; noves tecnologies associades al transport públic que continguin components fàcilment localitzables (més del 50 %); sistemes de seguretat amb gran rendiment de pas, etc. Aquest àmbit ofereix oportunitats interessants tant en l'àmbit privat com institucional.
Smart Cities

Turquia

Smart Cities


Concepte smart cities a les ciutats turques

Els ajuntaments posen èmfasi en el concepte de smart cities en quasi tots els nous projectes relacionats amb les ciutats. Això representa una oportunitat per a les empreses que ofereixen aquest tipus de solucions.

Les aplicacions intel·ligents més comunes en el camp del transport són els sistemes de monitoreig de trànsit, sistemes de pagament electrònic i parades intel·ligents. En el camp de l’energia i els recursos, són interessants els sistemes intel·ligents d’enllumenat públic, distribució d’electricitat, xarxes intel·ligents, comptadors d’electricitat i aigua intel·ligents, així com sistemes de pagament electrònic, gestió de la demanda i control de la qualitat de l’aigua, que són algunes de les aplicacions més sol·licitades per als ajuntaments.

Restauració, turisme, cultura i oci

Croàcia

Restauració, turisme, cultura i oci


Col·lectivitats, equipament hoteler i restauració

El sector turístic a Croàcia representa el 18 % del PIB del país. Tanmateix, la seva infraestructura turística, relativament escassa i obsoleta, exigeix una inversió creixent.

Segons l’Estratègia de Desenvolupament del Turisme 2020, es preveu una inversió de 7.500 milions d’euros fins al 2020, amb l’augment significatiu de les places hoteleres així com de la seva qualitat (entre 200 i 300 nous hotels i increment de la qualitat en 150 dels existents), cosa que representa oportunitats tant en equipaments com en serveis de planificació, disseny i gestió. També es preveu que la inversió en el sector es beneficiï significativament de gran part dels fons de la UE.

Tecnologia per a l'alimentació

Croàcia

Tecnologia per a l'alimentació


Maquinària i equipament per a la indústria agroalimentària

El sector alimentari és el més important de la indústria manufacturera croata, ja que és el que té la facturació més elevada i el que genera més ocupació.

A Croàcia, la indústria manufacturera del sector alimentari inclou més de 3.000 empreses que donen feina a més de 65.000 treballadors. Això fa que es generin oportunitats de negoci per a les empreses de maquinària agrícola i equipament per a la indústria agroalimentària. Pel què fa a productes agroalimentaris, cal destacar les importacions de carn de porc i productes orgànics.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Europa oriental i Àsia central: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial