ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Mèxic

Automoció i energia, oportunitats d'una economia oberta

Oportunitats de negoci a Mèxic i a l'Amèrica del Nord i Central

Maquinària i béns d'equip

Mèxic

Maquinària i béns d'equip


Incorporació de maquinària que millori la productivitat

Per mantenir-se competitius en producció a nivell internacional, els principals sectors de l'economia mexicana (indústria, alimentació, agricultura) tenen una gran necessitat de béns d'equip, màquines i eines.

Desplegar més opcions de Incorporació de maquinària que millori la productivitat

A l'escassa producció local d'aquests béns se li suma la necessitat d'incorporar tecnologies per millorar l'eficiència productiva. Productes com motllos i trepadores necessiten renovar-se i modernitzar-se. Els fabricants catalans tenen al seu favor la bona receptivitat dels seus productes en aquest mercat, que es perceben de qualitat (en termes tecnològics i de seguretat).

Amagar més opcions de Incorporació de maquinària que millori la productivitat
Automoció, moto i mobilitat lleugera

Mèxic

Automoció, moto i mobilitat lleugera


Mèxic té el motor en marxa

Mèxic és el cinquè fabricant d'autoparts del món. Les grans OEMs estan presents per tot el territori mexicà, amb producció però també amb centres d'R+D.

Desplegar més opcions de Mèxic té el motor en marxa

Per aquest motiu, les empreses catalanes proveïdores del sector de l'automoció per a OEM, TIER 1, TIER 2 o TIER 3 tenen oportunitats al mercat mexicà, ja que la demanda d'autoparts i serveis per al sector és molt alta. En general, els clients sol·liciten que es produeixi al país, per la qual cosa han de considerar tenir presència comercial i/o dur-hi a terme algun procés productiu.

Amagar més opcions de Mèxic té el motor en marxa
Vins, caves i begudes

Mèxic

Vins, caves i begudes


Consum de vi, tendència a l'alça

Els darrers anys ha augmentat el nombre de consumidors de vi a Mèxic, concentrant-se el consum en les principals zones urbanes. Els que s’hi inicien, aposten per vins tranquils (sobretot negres) i espumosos (creixement més alt).

Desplegar més opcions de Consum de vi, tendència a l'alça

El 2020 el consum de vi va créixer un 8,5% més respecte a l’any anterior (segons l’OIV, és la segona taxa més gran de creixement a nivell mundial). Aproximadament el 69% dels vins són importats (d’Espanya, França, Xile, Itàlia i l'Argentina, principalment), però cal tenir present que el consum de vi local està en creixement continuat (segons Amazon, el vi mexicà és la categoria de vi més venuda a nivell digital, sobrepassant els importats).

Amagar més opcions de Consum de vi, tendència a l'alça
Salut i serveis sanitaris

Mèxic

Salut i serveis sanitaris


Mèxic lidera el segment rentable del benestar a Llatinoamèrica

Un estudi realitzat pel Global Wellness Institute destaca Mèxic com el primer país de Llatinoamèrica en consum de productes considerats de benestar.

Desplegar més opcions de Mèxic lidera el segment rentable del benestar a Llatinoamèrica

La pandèmia ha generat un nou interès en els mexicans pels productes saludables i que ajudin a prevenir possibles malestars. Els complements alimentaris, les vitamines i la medicina natural, entre d'altres, tenen cada cop més demanda. En aquesta línia, els equipaments o aparells que ajuden a estar en forma a casa també tenen oportunitat al mercat mexicà.

Amagar més opcions de Mèxic lidera el segment rentable del benestar a Llatinoamèrica

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Mèxic: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial