Idees d'experts Gabriela Gándara, directora de l’Oficina Exterior d’ACCIÓ a Mèxic
Gabriela Gándara, directora de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d’ACCIÓ a Mèxic, explica tot allò que les empreses han de tenir en compte a l’hora de fer negocis a Mèxic, un país que esdevé porta d’entrada al mercat americà.
Mèxic és un país obert al comerç internacional, no només per ser una porta d’entrada a la resta del continent, sinó que el propi consum nacional dels seus 130 milions d’habitants ja representa una gran oportunitat per a les empreses catalanes.
Això sí, les empreses que hi vulguin fer negoci han de tenir clar que han de ser molt a prop del mercat. "És molt important que hi hagi molta proximitat amb el client cosa que obliga les empreses a ser presents al país i integrar-se a la producció mexicana", apunta Gabriela Gándara, directora de l’Oficina Exterior d'ACCIÓ a Mèxic.
En termes d’oportunitats de negoci, un dels sectors amb més potencial i més aprofitat per les empreses catalanes és el de l’automoció, "la base principal del sistema productiu de Mèxic", reconeix. Per la seva banda, la indústria farmacèutica i alimentària són dos sectors potents que han crescut molt durant els darrers anys.
Fes negocis a Mèxic
Si tens dubtes o tens un projecte internacional entre mans, ja pots contactar amb l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Mèxic. El suport imprescindible per endinsar-te al mercat, accedir a nous clients i establir-se al país.