• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

França

El soci número 1 del negoci català

El país veí compta amb una economia altament diversificada i concentra el 16 % de les exportacions catalanes. És el país més visitat del món, amb 83 milions de turistes l'últim any. El PIB ha crescut un 1,1 % el 2016 i el Govern continua donant suport a mesures per augmentar la competitivitat de la indústria i reduir les xifres de l'atur.

Activitats i missions sobre França i l'Europa occidental

Consulta la informació d'activitats anteriors

Dimecres, 15 maig 2019

Oportunitats de negoci a França i a l'Europa occidental

Big data, intel·ligència artificial i internet of things

França

Big data, intel·ligència artificial i internet of things


Intel·ligencia artificial

El president Macron ha anunciat un fons de 1.500 milions d'euros per desenvolupar la intel·ligència artificial a França

El poder executiu va anunciar la seva voluntat de promoure el país com a referent en l'àmbit de la intel·ligència artificial. En particular, es fomentarà la salut i la investigació. D'aquest pressupost global, 400 milions es dedicaran a convocatòries per a projectes d'R+D+i i per a la innovació de ruptura. Es busquen col·laboracions a nivell europeu.

Wellness & Beauty

França

Wellness & Beauty


El benestar dels silver francesos

La Silver Economy mou 100.000 milions d'euros a França, i es preveu que arribarà als 130.000 milions el 2025. Tenen especial importància la SilverTech i l’e-salut: un 12 % del PIB es destina a sanitat, un 80 % del qual a població sènior.

El govern francès ha pres mesures per fer front al creixement del nombre de jubilats i de malalties cròniques, i aposta, per exemple, pel foment de l'e-salut per modernitzar el sistema de salut. Actualment, el mercat de l’e-salut té un pes d’uns 550 M€. Amb un marc legal afavoridor (les consultes de telemedicina es reemborsen des de setembre 2018), les empreses d’e-salut tant de B2C com de B2B veuen augmentar la seva facturació, en especial les empreses tecnològiques. Els sectors importants són tant de material mèdic especialitzat (3.000 milions d’€/any) com d’atenció a persones grans i malaltes (malalties cròniques, acompanyament a domicili de persones grans, innovacions tècniques per a l’autonomia física, seguretat...).

Alimentació especialitzada i gurmet

França

Alimentació especialitzada i gurmet


Productes i ingredients naturals i ecològics

França és el segon mercat europeu de productes alimentaris ecològics. El govern i els consumidors francesos donen cada vegada més importància als productes alimentaris ecològics.

El mercat de productes procedents de l'agricultura ecològica va representar més de 9.000 milions d'euros el 2018, amb un creixement del 13 % en un any. El 71 % dels francesos consumeixen com a mínim un producte biològic al mes. Pel que fa als distribuïdors d'aquest tipus de productes, els súpers i hipermercats especialitzats en productes ecològics van passar de 1.325 botigues el 2017 a 1.637 el 2018: un creixement clar que també es dona en els hipermercats de les marques més grans i conegudes, que augmenten la seva venda de productes ecològics, que s'espera que constitueixin fins a un 11 % de la seva facturació.

Biotecnologia

França

Biotecnologia


França: ecosistema favorable per a la inversió en biotecnologia

França és el segon país d'Europa (només per darrere del Regne Unit) on més productes relacionats amb la biotecnologia es desenvolupen actualment.

El país compta amb set clústers d'innovació que treballen en el sector farmacèutic-biotecnològic. És un escenari molt favorable per a la creació de noves empreses sorgides d'aquests centres de recerca. França aposta per un model basat en l’excel·lència dels investigadors i enginyers com a motor de les innovacions biològiques, tecnològiques i digitals que ofereixen als pacients una informació integral i solucions terapèutiques.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

França: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial