• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

França

El soci número 1 del negoci català

El país veí compta amb una economia altament diversificada i concentra el 16 % de les exportacions catalanes. És el país més visitat del món, amb 83 milions de turistes l'últim any. El PIB ha crescut un 1,1 % el 2016 i el Govern continua donant suport a mesures per augmentar la competitivitat de la indústria i reduir les xifres de l'atur.

Oportunitats de negoci a França i a l'Europa occidental

Biotecnologia

França

Biotecnologia


França: ecosistema favorable per a la inversió en biotecnologia

França és el segon país d'Europa (només per darrere del Regne Unit) on més productes relacionats amb la biotecnologia es desenvolupen actualment.

El país compta amb set clústers d'innovació que treballen en el sector farmacèutic-biotecnològic. És un escenari molt favorable per a la creació de noves empreses sorgides d'aquests centres de recerca. França aposta per un model basat en l’excel·lència dels investigadors i enginyers com a motor de les innovacions biològiques, tecnològiques i digitals que ofereixen als pacients una informació integral i solucions terapèutiques.

Big data, intel·ligència artificial i internet of things

França

Big data, intel·ligència artificial i internet of things


Intel·ligencia artificial

El president Macron ha anunciat un fons de 1.500 milions d'euros per desenvolupar la intel·ligència artificial a França

El poder executiu va anunciar la seva voluntat de promoure el país com a referent en l'àmbit de la intel·ligència artificial. En particular, es fomentarà la salut i la investigació. D'aquest pressupost global, 400 milions es dedicaran a convocatòries per a projectes d'R+D+i i per a la innovació de ruptura. Es busquen col·laboracions a nivell europeu.

Logística, e-commerce i distribució

França

Logística, e-commerce i distribució


Mercat retail: obertura de nous punts de venda i e-commerce

El dinamisme del sector retail a França és molt rellevant, i l'e-commerce comença a ser bàsic. La presència a França d'una marca no només significa obrir el mercat francès, sinó tenir visibilitat a tot el món.

El sector retail està fortament lligat a l'e-commerce. Les tendències giren entorn de la IA, el big data i la RV per a la hiperpersonalització de productes i millora del procés de compra. També prenen importància conceptes com el pagament invisible/automatitzat (a través del mòbil o contactless), el comerç conversacional, l'entrega prèmium de productes i la robotització dels magatzems. Tot i això, encara tenen una gran importància les botigues físiques. L'oficina exterior d'ACCIÓ a París té molta experiència en l'obertura de punts de venda de diferents sectors, amb serveis d'assessorament en la creació de la filial, anàlisi de la competència, recerca de locals comercials, pilotatge de treballs de condicionament, selecció de personal, etc.

Economia circular

França

Economia circular


Economia circular i col·laborativa

França és un país capdavanter de l'economia col·laborativa a Europa, amb un 36 % d'usuaris de plataformes col·laboratives (Espanya: 19 %). Segons fonts del Govern francès, el mercat podria multiplicar-se per 20 en els propers 10 anys.

A França es creen més de 50 empreses en aquest sector cada any, sector que va generar un volum de negocis de més de 3.500 milions d'euros el 2015. A més, compta amb gairebé 300 plataformes d'economia col·laborativa. La compravenda entre particulars via plataformes en línia augmenta cada any, en concret en el sector de la mobilitat col·laborativa i el lloguer i venda de tot tipus de béns entre particulars.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

França: informes, casos d’èxit i coneixement empresarial