L'empresa catalana va introduir-se al mercat nord-americà al 2010 i actualment hi comercialitza les seves tres marques de cava en restaurants, supermercats i botigues especialitzades d'arreu del país
- El celler ha participat al programa Catalan Wines que impulsa ACCIÓ que promociona vins i caves catalans de arreu del món.
- Amb seu a Sant Sadurní i d’origen familiar, Molí Parellada, exporta actualment el 95% de la seva producció, que també inclou vins.
El celler Molí Parellada (Sant Sadurní d’Anoia) ha exportat 500.000 ampolles de cava als Estats Units l’any 2019. L’empresa catalana, d’origen familiar, va començar a introduir els seus productes al mercat nord-americà al 2010 quan només produïa 60.000 ampolles.
Per la seva expansió als Estats Units, Molí Parellada ha comptat amb el suport del programa Catalan Wines impulsat per ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa, depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- a través de l'Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions de Catalunya a Miami. Aquesta iniciativa ofereix assessorament personalitzat als cellers catalans i organitza tastos a tot el món per donar a conèixer els seus vins i caves entre sommeliers, importadors, xefs i distribuïdors.
Molí Parellada compta amb distribuïdors als Estats Units, que comercialitzen les seves tres marques de cava: Mercat, Clos La Soleya i El Xamfrà. Els productes del celler català es troben en restaurants, supermercats i botigues especialitzades d’arreu del país.
Per al propietari del celler, Francesc Domínguez, “el mercat americà sempre és un repte per a tot empresari que vulgui fer créixer el seu negoci amb exportacions”. “Nosaltres ens vàrem marcar l’objectiu de que es pogués trobar el nostre producte a tots els Estats americans, i ho hem aconseguit”, afirma.
Molí Parellada, fundat al 1987 com una petita empresa familiar, compta actualment amb una plantilla de 6 treballadors i té la seva seu a Sant Sadurní d’Anoia. El celler, que també produeix vi, exporta actualment el 95% de la seva producció principalment a Dinamarca i el Japó, a banda dels Estats Units.
Els vins catalans al món
El programa Catalan Wines va néixer el 2010 amb una primera edició als Estats Units i des de llavors ha facilitat la internacionalització d’un centenar de cellers i les 12 denominacions d’origen catalanes a escala internacional. En el context del programa fins ara s’han celebrat 34 tastos als Estats Units, Alemanya, Bèlgica i Dinamarca, que han reunit 2.500 professionals estrangers del sector. Des de la posada en marxa d’aquesta iniciativa, 2 de cada 3 cellers participants als esdeveniments celebrats als Estats Units i Alemanya han tancat acords comercials en aquests països.
Els Estats Units són, de fet, la segona destinació de les exportacions catalanes de vins i caves (amb un volum de 71,1 milions d’euros exportats el 2019), per darrere d’Alemanya (84,4 milions d’euros). En total, els dos països acumulen gairebé el 30% de les exportacions vitivinícoles catalanes. Bèlgica, Regne Unit i Japó són els següents en el rànquing.
Els Estats Units són la segona destinació de les exportacions catalanes de vins i caves, després d'Alemanya