• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

El Clúster Foodservice de Catalunya organitza una missió a Milà per iniciar noves vies de col·laboració amb empreses italianes

Imatge per defecte

Una desena d’empreses catalanes del sector foodservice han viatjat aquesta setmana a Milà amb l’objectiu de detectar noves tendències en aquest àmbit així com oportunitats de negoci individuals i també per al Clúster Foodservice. El contacte amb companyies italianes del mateix sector les ha ajudat a conèixer altres projectes empresarials més sofisticats i noves formes de treball en xarxa. La missió ha aprofitat l’entorn de l’EXPO Milano i de la fira HOST per organitzar aquestes reunions

Les empreses que s’han desplaçat a Itàlia formen part del Clúster Foodservice i són Audensfood, Campos Estela, Carns Romeu, Fòrum Gastronòmic, IRTA, Serhs, Sighore i Tupinamba, a més del mateix clúster.

La missió ha estat organitzada pel Clúster Foodservice de Catalunya que ha comptat amb la col·laboració d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat.

Durant la missió, les empreses catalanes han visitat l’Expo Milano 2015 i han aprofitat l’exposició universal per reunir-se amb companyies italianes del sector com Costa Group, Eataly, Milanocucina o Slowfood, i amb l’associació Italia di Gusto que promociona els productes alimentaris selectes d’Itàlia.

Clúster Foodservice
El Clúster Foodservice de Catalunya, que treballa per incorporar-se al programa Catalonia Clusters de la Generalitat, està format per 37 empreses del sector foodservice que comprèn tota la cadena de valor. El Clúster té com a objectiu posicionar-se com un referent del seu àmbit al nostre país i treballa per promoure la competitivitat i el creixement del sector. Això ho fa mitjançant la creació de sinèrgies entre els diferents agents de la indústria foodservice, en àmbits com la internacionalització, la promoció i notorietat de les marques o la innovació, entre d’altres.

Com a principals reptes estratègics del clúster es contemplen la intel·ligència de mercat (coneixement del mercat/consumidor i de les tendències), el màrqueting digital, el pla d’internacionalització del foodservice, l’economia circular, la formació i la millora de les operacions. Alguns d’aquests reptes es treballaran en la propera actuació que té el clúster Foodservice de Catalunya el proper 17 de novembre en el marc del Fòrum Gastronòmic de Girona.

El Clúster Foodservice de Catalunya organitza una missió a Milà per iniciar noves vies de col·laboració amb empreses italianes