ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Mecakim-Decustik creix un 33% en facturació en 4 anys gràcies a l'aposta per les exportacions

L’empresa catalana, amb seu a Torelló, ha facturat 4,6M€ al 2015 i un 25% d’aquests resultats provenen ja de vendes a l’exterior.

Imatge per defecte
·        L’empresa catalana, amb seu a Torelló, ha facturat 4,6M€ al 2015 i un 25% d’aquests resultats provenen ja de vendes a l’exterior.
 
·        L’empresa ha comptat amb el suport de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de la Generalitat a París.
 
·        França, Orient mitjà, Canadà, Itàlia i Portugal són els seus principals mercats d’exportació.
 
·        Mecakim-Decustik fabrica panells microperforats i col·labora amb clients com Aena, Inditex, BBVA, FC Barcelona i, recentment, amb Air Canada i l’hotel Joan Carles I.

 
L’empresa de mecanització de fusta Mecakim-Decustik ha crescut un 33% en termes de facturació en els últims 4 anys i ha tancat l’exercici del 2015 amb una facturació de 4,6M€. El 25% d’aquests resultats provenen ja de l’exterior. Aquestes xifres s’assoleixen després d’iniciar una estratègia d’internacionalització el passat 2011, obrint-se primer al mercat francès.

L’empresa, que va néixer al 1981 i té seu a Torelló, ha comptat amb el suport de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de la Generalitat a París. França, Orient mitjà, Canadà, Itàlia i Portugal són els seus principals mercats d’exportació.

“Vam començar per França, participant juntament amb ACCIÓ a la fira del sector de la construcció Batimat i d’allà, ens vam obrir portes al món ja que vam establir vincles amb distribuïdors de diversos mercats com els Emirats Àrabs. Gràcies a la internacionalització hem arribat als resultats que tenim avui, i de cara al pròxim any preveiem créixer un 10% més en facturació”, explica Joaquim Feixas, director general de Mecakim-Decustik.

La participació a la fira ha permès a l’empresa entrar en el sector de l’arquitectura d'interiors i establir nous vincles amb socis d’arreu del món, destacant la participació en projectes com el Parlament de Malta, el centre cultural Sheikh Jaber Al Ahmad de Kuwait, la seu de l’empresa Bombardier al Canadà o la Universitat Mohamed VI del Marroc.

Pel proper 2016 el seu objectiu és l’obertura al mercat del centre i sud d’Amèrica, fet que els ha portat a establir contactes amb la delegació d’ACCIÓ a Bogotà, on actualment estan treballant.

Els panells acústics fonoabsorbents en fusta són el seu producte estrella, que els ha portat a participar en projectes com les sales de descans de l’aeroport de Barcelona (AENA), el Museu de la Música de Barcelona, la sala de premsa del FC Barcelona, diverses sales de videoconferències del BBVA, vàries oficines d’Inditex i hotels tan coneguts com l’Hotel Joan Carles I de Barcelona.

Mecakim-Decustik creix un 33% en facturació en 4 anys gràcies a l'aposta per les exportacions