Les 76 empreses que han passat pel programa el 2015 han creat 142 nous llocs de treball, i dues terceres parts han aconseguit augmentar el seu capital.
· L’objectiu del Pla Embarca és accelerar les vendes de les companyies a través de l’assessorament per part de mentors i experts.
· 90 empreses de tot Catalunya poden accedir a la tercera edició del programa fins al 29 de febrer.
El 82% de les start-ups que han participat en l’edició 2015 del Pla Embarca, impulsat conjuntament per Catalunya Emprèn i ACCIÓ, han augmentat el seu volum de negoci en un any. Les 76 empreses que han passat pel programa han facturat 14,2 M€ conjuntament l’últim any, una xifra considerablement superior als 8 M€ del 2014. Aquestes 76 start-ups han creat, a més, 142 llocs de treball en total, i més de 50 empreses han aconseguit augmentar el seu capital a través d’inversors privats i d’instruments de deute.
És el cas de Goodgut, biotecnològica de Girona, que ha aconseguit l’últim any 615.000€ de finançament d’inversors privats i de préstecs de conversió per dedicar a la validació clínica del sistema de cribratge del càncer de còlon que està desenvolupant.
L’start-up Machsa, per la seva banda, ha triplicat la facturació en un any i ha crescut de 2 a 8 treballadors. La firma desenvolupa sistemes de cronometratge per a organitzadors d’esdeveniments esportius.
Són dades de balanç de la segona edició del Pla Embarca, una iniciativa que s’emmarca en el programa Start-Up Catalonia i que té com a objectiu principal accelerar les vendes de les empreses que hi participen. El programa té 8 mesos de durada i s’adreça a start-ups en fase inicial que tenen un producte o servei innovador i un pla de creixement ambiciós.
Les 76 empreses de l’última edició del Pla Embarca han doblat en un període de 12 mesos les xifres globals d’exportació i de finançament captat. Així, han passat d’exportar 1,2 M€ globalment el 2014, a vendre a l’exterior per valor de 2,3 M€ el 2015. El finançament extern rebut, tant de capital com de deute, ha incrementat de 2,2 M€ a 4,5 M€ al 2015.
El Pla Embarca es va posar en marxa el 2013. Segons el director del Catalunya Emprèn, Pere Condom, “214 start-ups de tota Catalunya ja han passat per aquest programa, que busca impulsar projectes d’emprenedoria en fase inicial. Ajudem a validar els models de negoci perquè tinguin èxit al mercat, i donem suport a empreses de sectors molt diversos, des de la biotecnologia fins a Internet of Things, passant pel turisme, el tèxtil i les TIC”.
Les empreses segueixen una estratègia de creixement a les acceleradores Start-up Catalonia ubicades al Baix Llobregat, la Catalunya Central, la Catalunya Sud, Girona, el Maresme i Lleida. Compten amb l’assessorament d’una xarxa de mentors i experts, així com sessions de networking per facilitar els contactes professionals amb l’ecosistema emprenedor.
90 noves empreses per a la 3a edició del Pla Embarca
La convocatòria per a la tercera edició del Pla Embarca, oberta fins al 29 de febrer, està adreçada a 90 companyies de tota Catalunya. Les start-ups que siguin seleccionades iniciaran el programa el pròxim mes d’abril a les diferents acceleradores del territori.
Consulteu la nota de premsa amb gràfics del llistat d'empreses participants a l'última edició.
El 82% de les start-ups que han participat al Pla Embarca de la Generalitat han augmentat el seu volum de negoci en un any